مدیرکل بهزیستی لرستان:

ضرورت ورود دستگاه‌ها به ساماندهی سالمندان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: فارغ از مسؤولیت‌ها بایستی در همه سطوح فکری جدی برای ساماندهی سالمندان شود، چرا که در صورت دیر عمل کردن این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۰۲۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی  امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه در استان و کشور ورود جدی به موضوع ساماندهی سالمندان نشده است. اظهار کرد:  آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت در جهان 1.7 درصد بوده حال اینکه این نرخ برای سالمندان 3 درصد است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت سالمند ایران 9.28 درصد برآورد شده است، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال 1405 به 10 و در سال 1430 به 30 درصد برسد.

توکلی تصریح کرد: جمعیت کشور رو به سالمندی است و بایستی برای آن چاره‌ای اندیشید، ضمن اینکه به دلیل تغییر سبک زندگی عوارض سالمندی همچون آرتروز به دوره میانسالی منتقل شده است.

وی ادامه داد: فارغ از مسؤولیت‌ها بایستی در همه سطوح فکری جدی برای ساماندهی سالمندان شود، چرا که در صورت دیر عمل کردن این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به آغاز به کار شورای ساماندهی سالمندان در استان از سال 95، اظهار داشت: شایسته است مصوبات جلساتی که به دلیل اختلاف‌ها مسکوت مانده مورد پیگیری شورا قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات