عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور گفت: شما که این‌گونه از بی‌وفایی‌ها گله می‌کنید چرا به رئیس دفتر خودتان تذکر نمی‌دهید تا با اظهاراتش موجب دلخوری حامیان دولت نشود؟
کد خبر: ۹۱۰۰۰۴۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر محمود واعظی، مبنی بر عدم ائتلاف با اصلاح‌طلبان تندرو در انتخابات سال 92 و 96 گفت: اظهارات آقای واعظی با واقعیات انطباق ندارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آقای روحانی در شرایطی در سال 92 وارد عرصه رقابت‌ها شد که علاوه بر رد صلاحیت مرحوم آقای هاشمی، بسیاری از چهره‌های  شناخته‌شده‌ جریان اصلاحات، نیز به‌دلیل رد صلاحیت از حضور در انتخابات بازمانده بودند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره نقش حزب اعتدال و توسعه در پیروزی روحانی در انتخابات 92 گفت: در سال 92 هیچ‌ یک از مردم شناختی از حزب اعتدال و توسعه نداشتند که بخواهند با در نظر گرفتن حمایت این حزب از آقای روحانی موجب پیروزی ایشان در انتخابات آن سال شود، بنابراین اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود؛ قطعاً آقای روحانی نمی‌توانست پیروز انتخابات شود.

*واعظی شناختی از فضای سیاسی کشور ندارد

حق‌شناس با بیان اینکه اظهارات اخیر آقای واعظی ناشی از عدم شناخت وی از  فضای سیاسی کشور در سال‌های قبل و همچنین عدم شناخت کافی از  جایگاه حزب متبوعش در جامعه است، خاطرنشان کرد: بدون شک این‌گونه اظهار نظرات لطمه جدی به آقای روحانی می‌زند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای روحانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی از برخی بی‌وفایی‌ها ابراز گله‌مندی کرد. سؤال من از آقای روحانی این است "شما که این‌گونه از بی‌وفایی‌ها گله می‌کنید چرا به رئیس دفتر خودتان تذکر نمی‌دهید تا اظهاراتی را بیان نکند که مورد دلخوری جامعه و کسانی شود که تلاش جدی برای حضور شما در این جایگاه انجام دادند؟".

*تاکنون تلاشی برای تشکیل کارگروه مشترک دولت و اصلاح‌طلبان انجام نشده است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به نشست مشترک چند ماه‌ قبل برخی فعالان اصلاح‌طلب با روحانی که نتیجه آن تشکیل کارگروهی برای تبادل نظر میان اصلاح‌طلبان و دولت بود، گفت: متأسفانه تاکنون تلاشی برای تشکیل این کارگروه از سوی آقای واعظی که به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور مأموریت فراهم کردن شرایط تشکیل این کارگروه مشترک را به‌عهده داشتند، انجام نشده است.

وی ادامه داد: ارتباط مستمر احزاب و تشکل‌های سیاسیِ تأثیرگذار با دولت این امکان را برای رئیس جمهور فراهم می‌کند که در روزهای سختی که اداره جامعه نیاز به تدبیر بیشتری دارد، از پتانسیل این گروه‌های سیاسی استفاده کند. البته  این ارتباطات نباید محدود به اصلاح‌طلبان شود و دیگر گروه‌های سیاسی نیز باید با دولت ارتباط و تعامل داشته باشند؛ زیرا هر جناح سیاسی در جامعه نقش و تأثیرگذاری خاص خود را دارد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که "با توجه به اظهار نظرات اخیر آقای واعظی، آیا این انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد تشکیل کارگروه مشترک اصلاح‌ طلبان با دولت باشیم؟" گفت: من آقای واعظی را آدم باهوشی می‌دانم. درک دقیقی از بیان چنین اظهاراتی از جانب ایشان ندارم. امیدوارم بتوانند درباره این اظهارنظرات توضیح دهند، زیرا این سخنان نه به‌نفع دولت و رئیس جمهور است و نه به‌نفع جامعه.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که منظور رئیس‌دفتر رئیس جمهور از اصلاح‌طلبان تندرو چه‌کسانی است، تصریح کرد: در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا چهره‌های تندرو حضور دارند اما فکر می‌کنم در فضای امروز جامعه دیگر از این واژه‌ گذر کرده باشیم. گروهی از اصلاح‌طلبان را که در مقطعی  بحث عبور از رئیس دولت اصلاحات و یا تحریم انتخابات را مطرح می‌کردند می‌توان در دایره افراد تندرو به‌حساب آورد.

ارسال نظرات