خبرهای داغ:
همزمان با روز پرستار؛

۷۵ پرستار نمونه بیمارستان‌های قم تجلیل شدند

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، ۷۵ پرستار نمونه بیمارستان‌های قم طی مراسمی با حضور استاندار قم در دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۲۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در مراسم تجلیل از پرستاران، بهرام سرمست استاندار قم طی سخنانی با بیان اینکه پرستاران یکی از مهمترین ارکان خدمت رسان به جامعه شهروندی هستند، اظهار داشت: اگر نظام سلامت را مبنی بر چند رکن، جامعه پزشکی، داروخانه ها، بیمارستان‌ها ومراکز درمانی و خود بیماران بدانیم، مهمترین رکن یا همین سنگ زیرین آسیا پرستاران هستند.
وی افزود: امروز مفهوم عدالت در نظام سلامت، جای نقد و تامل دارد که سهم پرستاران، با این خدمات ویژه پرداخت نمی‌شود.
سرمست از پروژه گردشگری سلامت خبرداد و گفت: در تکمیل پروژه‌های عمرانی باید پیگیری‌های جدی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: خدمت به مردم علاوه بر اجر مادی، اجر اخروی را نیز به همراه خواهد داشت.

۷۵ پرستار نمونه بیمارستان‌های قم تجلیل شدند

در ادامه این مراسم، براتی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جایگاه پرستاری و برکات طرح تحول سلامت سخن، گزارشی از نحوه استخدام و جذب پرستاران از سال ۹۵ تا ۹۷ ارائه داد.
همچنین قربانی رییس نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه عشق به پرستاری، بسیار اثرگذار و مهم است، خاطرنشان کرد: آنچه برای دولت‌ها مهم است، نفت و سکه نیست، بلکه سرمایه‌های اجتماعی که یکی از بزرگترین این‌ها پرستاران می‌باشند.
وی افزود: توجه به پرستاران، رشد سبد اجتماعی دولت را به ارمعان میآورد، زیرا سلامت متاع با ارزشی است.
وی نگاه صرف اداری به حرفه پرستاری را از جمله آسیب‌های این حرفه دانست و گفت: ما می‌خواهیم یک پرستار فقط پرستار باشد و علم خود را فقط در این جهت به کار گیرد.
دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: مشکلات بسیار پیچیده‌ای درعرصه سلامت وجود دارد که اگر پزشک و پرستار، یک صدا و یک نفس شوند، می‌توانند گام‌های بلندی را در جهت خدمت به بیماران بردارند.
درپایان این مراسم، از ۷۵ پرستار نمونه آقا و خانم بیمارستان‌های استان قم تجلیل شد که نام مریم گودرزی پرستار نمونه بسیجی نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.
۳۰۰۰ پرستار در استان قم مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

ارسال نظرات