خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مشترک کارگروه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه ای، با اشاره به اینکه حوزه‌ فرهنگ و هنر حوزه‌ مطمئنی برای اشتغال، کارآفرینی و تولید است،‌ گفت: هنوز فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما نیافته و در اذهان عمومی فرهنگ و هنر سربار بخش‌های دیگر تلقی می‌شود، در صورتی که فرهنگ و هنر به‌عنوان سرمایه سایر بخش‌ها و حوزه‌ای ثروت‌خیز است.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۴۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور تاکید کرد: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان کشور باید بر این باور باشند که فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار آموزش در حوزه‌ی فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی در این حوزه گسترده است و باید از فرصت‌های آموزشی برای گسترش فعالیتها در زمینه‌ی فرهنگ و هنر بهره گیریم.

محمدپور با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بر لزوم ایجاد وحدت رویه میان دو اداره‌ی کل تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه ارائه آموزش های هنری و مهارتی یک سری استانداردهایی وجود دارد که باید مراعات شود و در عین حال باید از جزیره ای عمل کردن خودداری نمود چراکه از محور نتیجه بخش فاصله می گیریم.

محمدپور اضافه کرد: می توانیم با استفاده از توانمندی های موجود در هر دو دستگاه، با ایجاد وحدت رویه و تقسیم کاری، فعالیتهای آموزشی را بر اساس استانداردهای آموزشی در راستای اشتغالزایی پیش ببریم.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به این موضوع که هنر، امروزه به صنعتی پر درآمد تبدیل شده است، گفت:در حوزه فرهنگ و هنر می توانیم از توانمندی های دو دستگاه در راستای آموزش منتهی به بازار کار استفاده نماییم.

یعقوب نماینده بیان کرد: جامعه از جزیره ای عمل کردن فعالیت های ادارات متضرر می شود و این موضوع می تواند موجب هدر رفت انرژی، فعالیتها و همچنین کاهش اثربخشی آموزش ها شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به حضور این اداره کل در بخش های مختلف آموزشی از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر افزود: در عرصه فرهنگ و هنر استاندارد های آموزشی  متعددی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تالیف شده است و امید است با ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین دو دستگاه گام های موثری در زمینه توسعه مهارتی فعالان این بخش برداشته شود.

براساس این گزارش کارکروه همکاری مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با هدف ایجاد زمینه برای تعالی بیش از پیش فرهنگ و هنر و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری دستگاه ها تشکیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها