جانشین فرمانده پلیس راه کردستان گفت: تردد انواع کامیون و تریلر‌های کشنده در برخی از محور‌های این استان به علت تداوم بارش برف ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۸۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ حمید عبدالملکی اظهار داشت: از ساعت ساعت ۶ صبح امروز تا اطلاع ثانوی به علت تداوم بارش شدید برف تردد انواع کامیون و تریلر‌های کشنده در محور‌های سنندج - مریوان، سنندج - همدان و دیواندره - سقز ممنوع است.

وی افزود: هم اکنون در محور‌ها و گردنه‌های این استان به صورت همزمان شاهد بارش برف و باران هستیم و بارندگی‌ها بیشتر محور‌های استان را لغزنده کرده است.

سرهنگ عبدالملکی اضافه کرد: داشتن زنجیر چرخ لازمه تردد در محور‌های ارتباطی استان است و خودرو‌هایی که فاقد زنجیر چرخ باشند از سوی پلیس متوقف و از ادامه حرکت آن‌ها جلوگیری می‌شود.


مه، برف و باران حاضران راه‌های کردستان است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: مه گرفتگی، بارش برف و باران در جاده‌های این استان گزارش شده و در برخی از محور‌ها شاهد کاهش دید افقی بخاطر مه گرفتگی تا عمق ۵۰ و ۱۰۰ متری هستیم.

دانش زندی اظهار داشت: محور‌هایی که اکنون به علت مه گرفتگی کاهش دیده دارند بیجار - دیواندره، سقز - بانه محدوده تموته و گردنه مرورارید سنندج به کامیاران است.

وی افزود: هم اکنون تمام محور‌های منتهی به شهرستان دیواندره شامل ورودی‌ها از سمت سنندج، سقز، تکاب و بیجار و همچنین گردنه‌های صوفیان، بهارستان، تودار ملا، صلوات آباد، مروارید و ژالانه تداوم بارش برف گزارش شده است.

زندی یادآور شد: در محور اورامان و سروآباد در محدوده گردنه ژالانه شدت بارش برف از سایر نقاط استان بیشتر بوده و تردد تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: بارش برف و باران از عصر دیروز در محور‌های استان شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و به همین علت راهداران در شب گذشته ۳۳۱ کیلومتر برفروبی کردند.

با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی پیش بینی می‌شود تا اواخر وقت امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد پوشش ابر، مه، وزش باد گاهی شدید و بارش برف و باران در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر کولاک برف و در برخی نقاط رعد و برق باشیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات