خبرهای داغ:
رئیس کارگروه مجمع بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس کارگروه مجمع بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر تامین کالاهای اساسی در هر کشوری در معرض خطر قرار گیرد مسائل امنیتی به وجود می آید و هیچ کشوری در زمینه کالاهای اساسی اجازه نمی دهد که دچار مشکل شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۴۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رخشانی رئیس کارگروه مجمع بسیج  مهندسین کشاورزی استان صبح امروز دوشنبه 24 دی ماه در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین کشاورزی که با هدف بررسی  وضعیت دام استان برگزار شد؛ بیان کرد: کشور ما در حال حاضر در تمام زمینه ها در مسیر توسعه قرار دارد  و برای رسیدن به توسعه باید در زمینه زیر ساخت ها تلاش بیشتر شود.

 

وی ادامه داد: باید در هر فعالیتی که انجام می شود بسنجیم که حاشیه سود ما چگونه است اگر سود ما در حد مثبت و یا صفر باشد به فعالیت باید ادامه داد  اما اگر سود منفی باشد باید از ادامه آن کار صرف نظر کرد چرا که برای ما زیان بار خواهد بود.

 

رخشانی با اشاره به اینکه در زمینه دام وضعیت  به همین نحو است ادامه داد: با توجه به اینکه الگوی مصرف از مهمترین مباحث در مسیر توسعه است اما متاسفانه در جامعه ما جا نیفتاده و به مصرف بی رویه عادت کردیم و گاهی اوقات حتی مصرف مازاد بر نیاز، کاذب است و به فرد آسیب می رساند.

 

رنیس کار گروه بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه تفاوت قیمت در بازار باعث قاچاق می شود ادامه داد: تفاوت قیمت باید در فاصله زمانی  طولانی باشد تا اقتصاد خود را بتواند جمع کند و اوضاع اقتصادی دچار مشکل نشود.

 

وی  با بیان اینکه حل مسائل مربوط به کالاهای اساسی و نیازهای اولیه مردم نیازمند تلاش بسیار است اظهار داشت:  در بسیاری از زمینه ها  از جمله پتروشیمی کشور ما جز  اولین ها است  اما در زمینه اقتصادی چون مشاغل مختلفی همچون فرهنگ مردم، الگوی مصرف و تولید دخالت دارند لذا کار دشوار تر است اما  اگر برنامه ریزی درست باشد کشور ما پتانسیل پیشرفت اقتصادی را دارد.

 

رخشانی  با بیان اینکه شیوه نظارتی باید اثر گذار باشد نه دستوری افزود:  اگر تامین کالاهای اساسی در هر کشوری  در معرض خطر قرار گیرد مسائل امنیتی به وجود می آید  و هیچ کشوری در زمینه کالاهای اساسی اجازه نمی دهد که دچار مشکل شود.  

انتهای پیام/                                  

ارسال نظرات
پر بیننده ها