پرهیز از بازگویی بدی‌ها و خیانت‌ها

کد خبر: ۹۱۰۰۲۵۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
به گزارش بسیج اشکذر:
تکیه و تأکید بر ماجرا‌های توأم با جنایت و خیانت و بازگویی آن‌ها در مجالس و نشست‌های خانوادگی و فامیلی، به نوعی اشاعه مفاسد و منکرات تلقی شده و موجب فروریختن قباحت زشتی‌ها و پستی‌ها در ذهن زندگی ما خواهد شد شد بیان خوبی‌ها و زیبایی‌های اخلاقی، علاوه بر آرامش گوینده موجب شادابی و نشاط و پراکندن مهر و دوستی در بین مخاطبان خواهد شد.
روزگاری، عالم و عارفی سوار بر مرکب گرانب‌هایی از بیابانی عبور می‌کرد فردی را دید نالان. علت را پرسید، گفت: من علیلم، توان راه رفتن ندارم. گرسنه ام نای ایستادنندارم. راه را گم کرده ام. درمانده ام. راکب، از اسب فرو افتاد و راه مانده را سوار بر اسب کرد تا با خود به شهر مشابعت کند، فرد نالان، یک باره مهار اسب را به دست گرفت آنجا دور شد؛ و قرار بر فرار گذاشت، راکب که دارایی خود را از دست داده می‌دید.
با فریاد گفت:ای مرد جوان لحظه‌ای بایست و اسب و هر آنچه در خورجین آن است از آن تو باد
گفت:چه می‌گویی؟
عالم گفت:این ماجرا را هرگز در جایی نقل نکن. چرا؟ چون؛ دیگر هیچ سواره‌ای به پیاده‌ای و هیچ فرد سالم و توانایی به ناتوانی کمک نخواهد کرد. جوان، از اسب پیاده شد و گفت: درس بزرگی که امروز از تو آموختم، از همه ثروت‌هایی که می‌خواستم بدست آورم با ارزش‌تر است. تو به واقع عالم و عارف بزرگی هستی.
منبع: سایت نمناک
ارسال نظرات
آخرین اخبار