در یادمان شهدای پاسگاه زید،

خاطرات رزمندگان شاهرودی از عملیات رمضان + تصاویر

در یادمان عملیات رمضان در پاسگاه زید، رزمندگان شاهرودی حاضر در عملیات از رشادت های رزمندگان در این عملیات در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران بیان کردند.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۷۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رزمندگان عملیات رمضان شهرستان شاهرود در یادمان این عملیات در پاسگاه زید به تشریح این عملیات و رشادت رزمندگان پرداختند.
کیقبادی، آزاده دوران دفاع مقدس که یکی از رزمندگان شرکت کننده در عملیات رمضان بود در تشریح منطقه عملیاتی رمضان به نحوه عملیات رزمندگان اشاره داشت و به بیان خاطراتی از چگونگی اسیر شدنش توسط عراقیها پرداخت.
وی افزود:با توجه به شرایط عملیات و پیروزی حاصل از انهدام نزدیک به ۵۰۰ تانک زرهی دشمن با روحیه دو چندان این عملیات را ادامه دادیم و پیروز شدیم.
عباس حاج بابا از دیگر رزمندگان شاهرودی شرکت کننده در این عملیات با بیان اینکه تعقیب و تنبیه متجاوز در برنامه ما بود اظهار کرد: بر این بودیم که دشمن را حتی در داخل خاک خودش تعقیب کنیم و دژ محکمی مانند دژ زید را در اختیار نیروهای خود بگیریم و استحکامات دشمن را درهم بکوبیم و با رشادت رزمندگان در ابتدای صبح که عملیات آغاز شده بود با حجم عجیب آتش دشمن بر روی رزمندگان روبرو شدیم به طوری که روی پوکه هائی که بر روی خودمان آتش شده بود سر میخوردیم و هدف ما در این عملیات گرفتن پتروشیمی عراق بود.
وی خاطر نشان کرد: در این عملیات گردان مستحکمی از تانکها با توجه به تاریکی هوا حجم آتش سنگینی بر روی رزمندگان میریختند و بارها عملیات پیشروی و عقب نشینی تانکهای دشمن تا صبح ادامه داشت و مه در صبح عملیات در منطقه بود و در مرحله سوم با طرح فریب دشمن آغاز و‌موفق بود.
غضنفری از دیگر رزمندگان دوران دفاع مقدس با اشاره به امدادهای غیبی در عملیات ها گفت: وزش باد شدید در بسیاری از موارد کمک حال ما بود و باید بدانیم شهدا ناظر بر اعمال در همه حال هستند و از مسیر آنها منحرف نشویم.
محمد یحیایی از جانبازان قطع نخاع دوران دفاع مقدس در این اردوی کاروان راهیان نور در لحظه لحظه حضور زائران در مناطق عملیاتی جنوب کشور به توضیح اجمالی از مناطق عملیاتی کشور می پردازد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار