خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در با دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه با بیان اینکه در مواجهه با تهاجم فرهنگی باید هوشیار باشیم، گفت: تنها فردی که در کشور به مساله فرهنگ توجه جدی داشته است شخص رهبر فرزانه انقلاب هستند.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۹۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم افزود: کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه فرصت خیلی خوبی برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

وی درباره پیشرفت‌های ایران در زمینه فرهنگ و هنر در سال‌های گذشته، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی هنر و ادبیات متعهد را در عرصه فرهنگی جاگذاری و ثبت کرده است. با وجود تلاش دشمنان، فرهنگ اسلامی در جامعه ما جا افتاده که حضور حوانان در عرصه‌های انقلابی این نشان از تایید این ادعا دارد.

حجت الاسلام آل هاشم بر مردمی شدن فرهنگ و هنر در دوران انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: سرودها و شعرهای مردمی و انقلابی در این چهل سال جان تازه گرفته و رشد کرده است که ما این رشد و بلوغ را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم. در این سال‌ها در راستای موسیقی مشروع، انقلابی و مناسبتی و همچنین ادبیات کودک نیز تولیدات بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعایت‌های انجام شده در بحث مطبوعات، خاطرنشان کرد: کشور بزرگ ایران از لحاظ کمی و کیفی پس از انقلاب در عرصه رسانه و مطبوعات پیشرفت های خوبی داشته است. همچنین در عرصه سینما نیز ما پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی داشته‌‎ایم، هرچند که انتقاداتی از این عرصه داریم.

وی همچنین ایجاد تفکر خودباوری در بین آحاد ملت پس از انقلاب اسلامی را ضروری دانست و عنوان کرد: با ظهور انقلاب اسلامی مساجد به هویت اصلی خود بازگشته و به کانون تربیت نسل جوان تبدیل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: احیای دعا و مناجات و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه نیز از برکات انقلاب اسلامی است به طوری که قبل از انقلاب همه این موضوعات در حاشیه قرار داشتند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با توضیح در خصوص نحوه برگزاری کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه در تبریز، اظهار داشت: این کنگره شامل قسمت‌های مختلفی همچون شعر، مداحی، هنرهای تجسمی و سرود خواهد بود.

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره تاکید داشت: کنگره فرهنگ و هنر سپاه به دنبال تعمیق باورهای دینی و انقلابی است و در حقیقت رونمایی از قسمتی از ظرفیت فرهنگی و هنری سپاه خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره، افزود: در این کنگره یک گروه از حزب الله لبنان برای اجرای سرود حضور خواهند یافت.

 کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه از ۹ الی ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی سپاه آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات