رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی:

دولت مردم‎گریز و مردم دولت‌پذیر نتیجه تکیه به درآمدهای نفتی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: تکیه به درآمدهای سهل‌الوصول نفتی در گذشته موجب شده دولت به دلیل بی‎نیازی از مردم، مردم‎‌گریز و مردم به دلیل بهره‎مندی از درآمدهای نفتی دولت، دولت‎پذیر باشند.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۹۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، داود بهبودی ظهر امروز در نخستین جلسه حوزه خدمات مجمع تعامل توسعه استان اظهار کرد: قصد ما از تشکیل این مجمع که رفته‎رفته تقویت می‎شود این است که دغدغه‎مندان توسعه استان را گرد هم آوریم.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده حرکت‎های بسته و دولتی صرف از اینکه بتوانند مسیر توسعه پایدار را با موفقیت طی کنند عاجز هستند؛ افزود: تکیه به درآمدهای سهل‌الوصول نفتی در گذشته موجب شده دولت ما به دلیل بی‎نیازی از مردم، مردم‎‌گریز و مردم ما به دلیل بهره‎مندی از درآمدهای نفتی دولت، دولت‎پذیر باشند!
بهبودی بیان کرد: در حوزه خدمات از یک طرف با چالش‌های نرم‌افزاری مثل فضای کسب و کار، فرایندهای اداری و ترتیبات انجام امور و از طرف دیگر با چالش‌های سخت‌افزاری مثل تعیین چارچوب‌های تامین مالی پروژه‎ها و مگاپروژه‌های تعریف شده هستیم.
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: اگر استان بخواهد به جهش اقتصادی دست یابد، باید در راستای ایجاد تغییر و تحول در فضای کسب و کار، برنامه‎ریزی و اقدام کند و در جهت آشنایی با راه‌های تامین مالی نوین تلاش‌های موثری صورت دهد تا همه این موارد در ارتقاء شاخص‌های کیفی زندگی و رضایتمندی مردم خود را نشان دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار