رئیس مجمع تعامل توسعه آذربایجان‎شرقی گفت: اقدامات ما در گذشته معمولا مسئله‎محور بوده و در نهایت توانسته‎ایم مشکلات و موضوعات را طرح کنیم؛ در حالی که باید به جای مسئله، عامل مسئله شناسایی و رفع شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۹۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی  استان، جواد نیکبخت ظهر امروز در نخستین جلسه حوزه خدمات مجمع تعامل توسعه استان اظهار کرد: این مجمع می‎خواهد نگاه متفاوتی به مسائل داشته و با اقدامات استراتژیک عوامل مسائل و مشکلات پیش آمده را برطرف کند.
وی با انتقاد از تکیه بر اقتصاد نفتی، توسعه را تحقق همزمان برخورداری و رضایتمندی مردم تعریف و تصریح کرد: این برخورداری و رضایتمندی باید بر اساس مطالبات واقعی مردم حاصل شود.
نیکبخت در عین حال خاطرنشان ساخت: مجمع تعامل توسعه به دنبال این نیست که بار دولت را به دوش کشد؛ بلکه می‎خواهیم به عنوان مشاور و راهنما به تسهیل ارتباط بین دولت و مردم بپردازیم.
مشاور سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی ابراز داشت: توسعه در یک برش جغرافیایی از یک منطقه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه به صورت منطقه‎ای و به شکل متوازن امکان‎پذیر است؛ به عنوان مثال اگر بخواهیم مشکل کمبود آب را در استان‎های آذربایجان‎شرقی و غربی حل کنیم، بدون همکاری اردبیل امکان‎پذیر نخواهد بود.
در این جلسه مواردی مثل توانمندی‎ها و پتانسیل‎های استان در زمینه سرمایه‎گذاری، پتانسیل‎های کسب و کارهای جدید در ایران و ابرچالش‎های بیکاری، محیط زیست، منابع آبی، نظام بانکی و پیری جمعیت مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها