رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بعد از پیروزی انقلاب شاخص‌های سلامت در آذربایجان غربی بهبود یافت.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۰۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

جواد آقازاده امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ارومیه با اشاره به شرایط بهداشتی و درمانی نامناسب استان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تنها بیمارستان فعال در استان، شیروخورشید سابق در ارومیه و بیمارستان خوی بودند که خوشبختانه در طول ٤٠ سال انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان، بیمارستان احداث شده و یا درحال افتتاح است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه حضرت زینب(س)، ‌الگوی پرستاران در صبر و مقاومت هستند، ادامه داد: پرستاران در زمان انقلاب و در طول ٨ سال دفاع مقدس با فداکاری و امدادگری خود نشان دادند که با الگوگیری از حضرت زینب (‌س)، در پیشرفت کشور پیشگام هستند.

آقازاده با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت استان، نیازمند رسیدگی و توجه جدی مسئولین وخیرین سلامت است، افزود: طی سال جاری ١٠ میلیاردتومان توسط خیرین استان برای ارتقا و توسعه خدمات بهداشتی و سلامت پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ‌بیمارستان‌های ارومیه با انجام ٢٧٠٠ پیوند کلیه، قطب پیوند کلیه درکشور بوده و هم‌اکنون ٦٥٠٠ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان فعالیت می‌کنند که طی دو سال گذشته ١٥٠٠ پرستار در بیمارستان‌های استان جذب شده و با افتتاح بیمارستان‌های جدید هیچ فارغ‌التحصیل بیکار دراستان نخواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات