امیریان کارشناس مسائل شهری در گفتگو با بسیج:

هیچ گونه نظارتی بر مراکز پزشکی و خدماتی مرکز شهر اراک وجود ندارد/دستگاه های نظارتی بر استاندارد سازی مراکز پزشکی ورود کنند

کارشناس مسائل شهری گفت: تغییر کاربری های مسکونی به خدماتی و پزشکی در اراک یکی از معضل های است که بعضا در اکثر خیابان های شهر شاهد آن هستیم که ساختمان پزشکانی که بیش از یازده طبقه هستند پارکینگ ندارند و این خود نوعی دور زدن قانون محسوب می شود که می طلبد دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۰۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امیریان کارشناس مسائل شهری و فعال اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: متأسفانه کمبود پارکینگ در مراکز پرتردد شهر اراک موجب شده علاوه بر کناره های خیابان ها،داخل کوچه ها و جلوی درب منازل نیز به محلی برای پارک خودروها تبدیل شوند که این موضوع موجب بروز مشکل برای ساکنان منطقه هایی چون شهیدرجایی،بهشتی،خیابان خرم،امام خمینی(ره) و ایجاد نارضایتی در آنان شده است.

وی افزود: از عوامل این معضل در اراک تغییر کاربری های مسکونی به خدماتی و پزشکی است که بعضا در اکثر خیابان های شهر اراک شاهد آن هستیم که ساختمان پزشکانی که بیش از یازده طبقه هستند پارکینگ ندارند و این خود نوعی دور زدن قانون محسوب می شود که می طلبد دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

این کارشناس مسائل شهری اظهار داشت: به طور مثال خیابان خرم با وجود چندین مرکز پزشکی و چندین بانک مهم که عموم مردم با آن سر و کار دارند و با توجه به افزایش تولید خودرو در سال های اخیر و ورود بی رویه آنها به خیابان ها باعث شده است نگرانی جدی برای مردم برای پارک ماشین ایجاد شود.

وی افزود: اگر استاندارد ساختمان های پزشکی و حتی خدماتی در اکثر خیابان های مرکز شهر رعایت میشد اکنون شاهد این معضل بزرگ نبودیم و از همه مهمتر نبود پارکینگ های عمومی و استاندارد هم بر عظمت این معضل افزوده است.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: این وظیفه؛ ابتدا به عهده شهرداری است که نسبت به ظرفیت خیابان ها مجوزهای مراکز خدماتی و پزشکی را بدهند و در درجه دوم وظیفه دستگاه های نظارتی بر استاندارد سازی مراکز پزشکی و خدماتی می باشد،همچنین رسانه ها باید بستر فرهنگ سازی پارک ماشین در پارکینگ های عمومی را فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به قیمت های نجومی برخی از پارکینگ های مرکز شهر و سفارشی بودن آنها گفت: البته بازهم وظیفه دستگاه های نظارتی حکم می کند در ایجاد پارکینگ های استاندارد نظارت داشته باشد که متأسفانه اکنون هیچ گونه نظارت در این موضوعات وجود ندارد و بعضا در مرکز شهر شاهدیم پارکینگی که ظرفیت 20 خودرو را دارد 40 خودرو در آن جای شده است و قیمت های آنان هم بر اساس قانون های خودشان می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار