خبرگزاری بسیج: دوازدهمين آيين تجليل از حافظان كل قرآن كريم پیش از ظهر دیروز با حضور حجت الاسلام دعایی نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات، فرماندار ری، شهردار منطقه 20، چهره‌های برتر قرآنی، مسئولان قرآنی شهر و استان تهران، اساتيد، قاريان و حافظان قرآن در تالار شيخ صدوق(ره) آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۲۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  آیت الله محمدی ری شهری، توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) در مراسم تجليل از ٢٠ حافظ كل قرآن كريم كه ١٣ نفر از بانوان و ٧ نفر از آقایان بودند، در سخنانی با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تجلیل از حافظان گرانقدر قرآنی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب گسترش فرهنگ حفظ، قرائت و تلاوت قرآن کریم است.

وی با اشاره به کتاب شناخت نامه قرآن و زمزمه عرفان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین نکاتی که هم حافظان و قاریان و هم آموزش دهندگان قرآنی، مسئولان و فعالان این عرصه باید مورد نظر قرار دهند هدف و انگیزه در زمینه قرآن است و در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سمت و سوی برنامه ریزی ها باید در جهت فعالیت های قرآنی قرار بگیرد.

 آیت الله محمدی ری شهری، با بیان احادیثی، به تشریح اهداف حفظ، قرائت و تشویق به قرائت قرآن پرداخت و اظهار داشت: انسان از گرایش به قرآن دو هدف می تواند داشته باشد؛ یکی هدف دنیایی و دیگری هدف خدایی که چهلمین سال انقلاب از این موضوع نشات می گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر هدف دنیایی باشد انسان یک طور برنامه ریزی می کند و اگر هدف خدایی باشد روش کار جور دیگری است؛ محمدی ری شهری، ادامه داد: اهداف دنیایی از حفظ و قرائت قرآن مراتبی دارد، مثلا یک رشته ای را برای تامین زندگی دنیایی در پیش بگیرد و از قرآن برای کاسبی کردن استفاده کند، یا از قرآن برای نزدیک شدن به قدرتمندان و سیاستمداران استفاده کند . یک نوع دیگر از هدف دنیایی این است که انسان گاهی پول نمی خواهد و هدف او شهرت و فخر فروشی است.تعبیر دیگر این است که شخص افتخار می کند مثل ترانه خوان هایی که به صوت و آواز خود می بالند، به صوت و قرائت خود افتخار کند یا مانند امیری که بر تخت نشسته احساس تفاخر کند. بنابراین حافظان و قاریان باید خودشان را از این انگیزه ها تهی کنند . وظیفه ما در نظام برگزاری جلسات تجلیل و تکریم قاریان است اما وظیفه خود قاریان و حافظان این است که به دنبال این مسائل مادی و دنیایی نباشند؛ اگر برای خدا کار کنید قطعا زودتر و بیشتر نتیجه خواهید گرفت.

وی با تعبیر روایتی، خطاب به قاریان و حافظان بویژه خردسالان تاکید کرد: خود را تزکیه کنید و از این آفات دور باشید؛ نتیجه این می شود که اگر قاری دنیایی باشیم قرآن مانند استخوان در گلو می ماند و پایین نمی رود، اما اگر قاری خدایی باشید قرآن تا قلب شما نفوذ می کند و سزاوارترین مردم به بهشت حافظان و قاریان قرآن هستند و و خداوند به زمین امر فرموده است که این افراد را بعد از مرگ همچون امانتی در دل خود نگه دارند و پیکرهای آنان نیز پس از مرگ متلاشی نمی شود.

 توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) با بیان سخنانی از آیت الله بهجت (ره) گفت: نمونه حافظان خیلی خراب افرادی مانند تیمور لنگ است که خیلی به قرآن مسلط و حافظ قرآن بود، به گونه ای که قرآن را هم از اول به آخر و هم از انتها به اول می خواند؛ او حتی ادعای اجتهاد هم داشته است اما در یکی از جنگ ها وقتی پسرش کشته می شود آن شهر را محاصره کرده و قاتل پسرش را پیدا می کند سپس مردم شهر را قتل عام کرده و پس از اعدام قاتل پسرش ، خون او را مثل داعشی های امروز می مکد و هر شهری را فتح می کرد تمام زن ها و ناموس های مردم را برای لشکریانش مباح می کرد. وی تاکید کرد: اگر کسی می خواهد به جای بد نرسد باید از اول توجهش به خدا باشد، برای خدا قرآن بخواند، اگر خدایی باشد سبک زندگی او هم خدایی می شود و آن را در زندگی و عمل خود پیاده می کند و خدا قرآن را به قلبش می رساند و قلب او محراب قرآن می شود و این حالت سبب می شود شب زنده دار باشد، اهل نافله شب باشد و به برکت این قاریان خداوند باران نازل می کند، از دشمنان به وسیله این قاریان و حافظان انتقام می گیرد و در فتنه ها و تاریکی ها خداوند آنان را نجات می دهد.

 

 

ارسال نظرات