استشمام بوی نامطبوع گاز در فراهان؛

استشمام بوی نامطبوع در فراهان/تلاش‌ها برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع ادامه دارد

شامگاه دیروز استشمام بوی نامطبوع در برخی از نقاط شهرستان فراهان گزارش شد، از روز گذشته تلاش‌ها برای منبع انتشار بو ادامه دارد اما تاکنون منشأ بوی نامطبوع مشخص نشده است.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۴۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ شامگاه دیروز استشمام بوی نامطبوع در روستاهای بورقان، عزیزآباد، مجد آباد و شهر فرمهین خبرساز شد.

شهروندان فراهانی طی تماس‌های مکرر با اداره گاز شهرستان از انتشار بوی گاز در شهر اطلاع دادند و حتی از سوی شهروندان نفوذ بوی گاز در خانه‌ها اعلام‌شده بود.

تیم حوادث اداره گاز شهرستان بلافاصله ایستگاه‌های گاز و خطوط گاز را بررسی کردند و اعلام شد که هیچ‌گونه نشات گاز یا ترکیدگی خطوط گاز مشاهده نشده است.

باخبر استشمام بوی نامطبوع برخی از شهروندان فراهانی منشأ این بو را از برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی فرمهین دانسته و شکایت شفاهی از این واحدها به محیط‌ زیست شهرستان گزارش شد.

شدت این بو به حدی بود که برخی از شهروندان از سردرد و سوزش گلو چشم گلایه داشتند، شدت این بو نیمه‌های شب کاهش یافت اما هنوز در برخی از نقاط شهرستان این بو هنوز استشمام می‌شود.

فیروزی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان فراهان گفت: از صبح امروز به همراه روسای ادارات نظارت و پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی جهت بررسی موضوع در منطقه حاضر شدیم.

وی بابیان اینکه از کلیه صنایع مستقر در شهرک صنعتی فرمهین به‌خصوص واحدهایی که پتانسیل آلایندگی دارند بازدید شد، افزود: هیچ‌کدام از واحدهای شهرک صنعتی فراهان در پایش انجام‌شده دارای آلایندگی نبوده و منشأ بوی منتشره نیستند.

فیروزی گفت: از شرکت اسید میهن هم تست گیری انجام شد که برگ خریدهای آلاینده آن واحد پایین‌تر از حد استانداردهای زیست‌محیطی بود.

رئیس محیط‌زیست فراهان اظهار کرد: به نظر می‌رسد منشأ بوی نامطبوع، ناشی از تخلیه پسماند، پساب و ... توسط افراد متخلف بوده که در جهت حرکت باد به سمت مناطق یادشده انتشاریافته است.

فیروزی ادامه داد: هنوز منشأ بو مشخص نیست و تیم‌ محیط‌زیست در تلاش هستند تا منشأ آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهرستان مشاهده گردید آن را به محیط‌ زیست اطلاع دهند.

ارسال نظرات