نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها و شیطنت‌های غرب بی تاثیر نیست، اما می‌توانیم با نگاه به ظرفیت و توانایی‌های درون کشور تحریم‌های ظالمانه را بی اثر کنیم باید به آرمان‌ها و ارزش‌ها برگردیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۸۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا عارف، نماینده مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش مدیریت جهادی با ذکر خاطره‌ای گفت: سال ۶۲ که به هند رفتم در یک کتاب فروشی معروف‌ترین کتاب مربوط به رادار را خریدم با مطالعه این کتاب متوجه شدم تقریبا همه آنچه که در خصوص رادار وجود دارد ما نیز در کشور می‌دانیم در مهر سال ۶۳ در دانشگاه شریف تدریس مباحث رادار شروع شد زمانی که مباحث مربوط به رادار را مطرح می‌کردیم بسیاری ما را دست می‌انداختند آن روز به این فکر می‌کردیم که به سطحی از معلومات در حوزه رادار برسیم تا در خرید از کشور‌های خارجی سرمان کلاه نرود، اما با یک عزم و روحیه جهادی شروع کردیم و امروز افتخارات جوانان نخبه در حوزه رادار به جایی رسیده که نیازی به بیان نیست و در بین کشور‌های پیشرفته به همت جوانان ایثارگر و غیور در وضعیت مناسبی قرار داریم. 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره‌ای با شاگردانم که در واحد جنگال (جنگ الکترونیک) سپاه پاسداران کار می‌کردند در شهریور سال ۶۴ دوره‌ای برگزار کردیم وزارت اطلاعات دستگاهی خریداری کرده بود و زمانی که من از وزیر وقت اطلاعات خواستم این دستگاه را در اختیار ما قرار دهد تا ظرف یک هفته آن را رمزگشایی کنیم با این نگاه که ما توان چنین کاری را نداریم دستگاه را در اختیارمان قرار ندادند، اما امروز می‌بینید که چه وضعیت پیشرفته‌ای در این عرصه داریم.

عارف اضافه کرد: در دهه ۸۰ به این نتیجه رسیدیم که باید فاصله ما با کشور‌های پیشرفته در فناوری‌های هایتک از بین برود با جمعی جوانان نخبه جلسه گذاشتیم و گفتیم اگر تعهد می‌کنید ظرف ۱۰ سال جزو ۱۵ کشور اول دنیا در حوزه نانو تکنولوژی باشیم ستادی می‌زنیم و شما را حمایت می‌کنیم و امروز همه شاهدیم که در نانو تکنولوژی ایران رتبه تک رقمی در دنیا دارد که این افتخار با نگاه مادی و شاخص‌های کمی و حساب و کتاب به دست نیامد. 

وی با ابراز گله مندی از جریانات سیاسی کشور ادامه داد: متاسفانه ما جریان‌های سیاسی قدر نظام و انقلاب را نمی‌دانیم و به جای توجه به منافع ملی به منافع شخصی و حزبی بیشتر توجه می‌کنیم. 

عارف با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزود: اگر چهار دهه گذشته را آسیب شناسی کنیم و ببینیم که چرا علی رغم نگاه امام راحل و ایثار‌های هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از صحنه‌های افتخار و حماسه نتوانسته ایم به حداقل‌های ممکن که فکر می‌کردیم زودتر به آن‌ها می‌رسیم متوجه خواهیم شد که اکثر مشکلات کشور و آسیب‌ها ناشی از ضعف مدیریتی است. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما آرمان‌هایی داریم که برایش انقلاب کردیم از طرفی تجربه روحیه جهادی در دهه اول انقلاب را داریم و شاهد بودیم که چه کار‌هایی در جبهه و مناطق محروم انجام نمی‌شد چه انگیزه‌هایی وجود داشت که باعث می‌شد یک جوان ۲۳ ساله بدون هیچ آموزش نظامی صحنه جنگ با دنیا را متحول کند، اما چرا امروز چنین صحنه‌هایی و نیرو‌های مخلصی کمتر دیده می‌شوند. 

عارف اضافه کرد: نمی‌گویم تحریم‌ها و شیطنت‌های دشمنان و غرب اثری ندارد، اما اکثر مشکلات از سوء مدیریت است با نگاه به ظرفیت درون و توانی که داریم می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه را بی اثر کنیم.

وی افزود: باید به آرمان‌ها و ارزش‌ها برگردیم و به آن‌ها افتخار نماییم نه اینکه نسبت به ارزش‌ها بی تفاوت باشیم. 

این نماینده مجلس افزود: بخشی از جوانان از ما دور شده اند و به نظر من مقصر این فاصله ما مدیران و مسئولان بودیم، اما اگر رفتار‌های خود را تغییر دهیم این جوانان دوباره به سمت ما برمی گردند.

عارف ادامه داد: حق نداریم در این شرایط منافع گروهی را به منافع و امنیت ملی ترجیح دهیم.

وی اظهار داشت: سیاست‌های خیلی خوبی مثل اقتصاد مقاومتی که به معنای واقعی یک مبنای دقیق علمی دارد و به توان داخلی نگاه می‌کند می‌تواند نقشه راه ما در عبور از بحران‌ها و مشکلات باشد، اما باید به آن عمل کنیم. 

عارف اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی گفته شده سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد کشور باید حداقل ۵۰ درصد باشد، اما هم اکنون این چنین نیست و ما باید به عنوان مسئول پاسخگوی مردم باشیم و امروز وظیفه تک تک مسئولان است که دغدغه خود را اشتغال و معیشت مردم و جوانان قرار دهند. 

وی تاکید کرد: باید آن انگیزه و آرمان‌ها و اعتقاد‌هایی که باعث پیروزی انقلاب شد را حفظ کنیم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در دستور کار خود قرار دهیم و نباید صرفا شعار باشد و باید به آن عینی عمل نماییم.

ارسال نظرات