رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند همایش «طلایه داران فاطمی» با حضور هیئات مذهبی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: هیئات مذهبی نقش اساسی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۹۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  رجب زاده افزود: مداحان و جلسات عزای حضرت سیدالشهدا(ع) اسلام را زنده نگه داشته و تشیع را تبلیغ می کند.

امام جمعه مرند نیز در این همایش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با محرم و رمضان و با حضور مردم به وجود آمد و تا به امروز هم روزهای سختی را پست سر گذاشته است.

حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: اراده استکبار بر این بود که انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنند اما نه تنها تا به امروز ماندگار شده بلکه پوژه دشمنان را بر خاک مالیده است.

هیئات مذهبی نقش مهمی در شکل گیری و پیروزی انقلاب داشتند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین هیئات های مذهبی را آینه جامعه دانست و تاکید کرد: هیات های مذهبی ارتباط بیشتری با مردم دارند و انقلاب اسلامی بدون پرچم امام حسین(ع) ماندگار نخواهد بود.

حجت الاسلام نعمت زاده اذعان داشت: به فرموده امام مسجد سنگر است و باید از این سنگرها برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره ببریم.

وی با مهم برشمردن استقلال انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت ایران به هیچ دولتی تکیه نکرده و در بقای آن نیز کسی از ما حمایت نکرد و امروز دیگران به تکیه کرده اند، کشورهای عراق و سوریه با کمک ایران، خود را سرپا نگه داشته اند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: بلایی که سر سوریه و عراق آمد، پیش زمینه ای بود تا ایران را به آن روز دچار کنند، دشمن با ایجاد تفرقه و بدبینی بین مردم سوریه و عراق، آتش اختلاف و نفاق را در آن کشورها برپا کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، تنها یک حراج قلب در منطقه شمالغرب کشور وجود داشت اما امروز در تمامی شهرها عمل جراحی قلب انجام می گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی افزود: پزشکان هندی و بنگلادشی پیش از انقلاب اسلامی، مردم ایران را مداوا می کردند، اما امروز پزشکان حائزی در کشور تربیت شده است که این پیشرفت ها و توسعه ها باید به نسل جوان معرفی شود.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فرصتی برای نفوذ در کشور است و گاهی این زخم ها را ما خودمان ایجاد می کنیم تا مگس های مزاحم روی آن بنشینند.

امام جمعه مرند با اشاره به ایثار شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیکر شهید عباس عبداللهی شهید مدافع حرم شهرستان مرند، هنوز به وطن بازنگشته است و اگر رشادت های این فرزندان را از یاد ببریم، به خودمان ظلم کرده ایم.

وی مردم را رکن اصلی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: خدمت به مردم بالاترین عبادت است و هرکسی بیشترین خیر را به مردم برساند، نزد خداوند با ارزش تر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها