فعال فرهنگی و شاعر بسیجی در گفتگو با بسیج:
فعال فرهنگی و شاعر جوان با بیان اینکه فرهنگ اساس و بنیه هر جامعه ای است، گفت: تحت هر شرایطی باید به این مهم اهمیت داده و کار فرهنگی در جامعه انجام شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۰۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

فرزانه دهقان نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: با گسترش کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی به مردم ناخودآگاه مردم و جامعه از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون خواهند ماند.

وی با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشورمان غریب مانده است، اظهار داشت: با مطالعه و کتابخوانی می توان بسیاری از کارهای فرهنگی را در جامعه گسترش داد چراکه مطالعه موجب اندیشیدن مردم به موضوعات مختلف جامعه می شود.

دهقان نژاد توجه به ظرفیت فضای مجازی را در نهادینه کردن فرهنگ و انجام کارهای فرهنگی مهم عنوان و بیان کرد: صاحبان فکر و اندیشه و متولیان فرهنگی باید از این بستر برای آموزش فرهنگ به مردم اهتمام داشته باشند.

صاحب مجموعه شعر «سیری در حریم قدسیان» ادامه داد: اگر آموزش ها از این فضا هدفمند و برنامه ریزی شده صورت گیرد مردم نیز با گذشت زمان فرهنگ استفاده درست از آن را فرا می گیرند البته به شرطی که به ذائقه مخاطبان و گروه های سنی افراد نیز توجه شود.

این شاعر جوان و برجسته تبریزی اضافه کرد: می توان با ساختن کلیپ های زیبا در قالب شعر، موسیقی و زیبایی ها که نشانگر فرهنگ اصیل خودمان باشد، هم سرگرمی درست مردم را در این فضا فراهم کرد و هم زمانی که در این فضا صرف می شود بیهوده در موضوعات غیر لازم صرف نشود.

دهقان نزاد ابراز امیدواری کرد: فضای مجازی که راه بسیار خوبی است برای همه ارتباطات بتواند زمینه ای برای هم فکری ها، اندیشه ها و ارتباطات سالم و در نهایت گسترش فرهنگ جامعه باشد.

ارسال نظرات