رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی چهارمحال و بختیاری؛
رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری ازثبت نام افزون بریکهزار مداح و شاعر آیینی این استان در سامانه طوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۲۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  حمیدرضاتوسلی شب گذشته در جلسه شورای قشربسیج با ایام تبریک فرخنده میلادباسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها اظهارکرد:تاکنون حدود هزار و صد نفر از برادران و خواهران مداح و شاعر آیینی استان عضو کانون مداحان استان در سامانه طوبی ثبت نام کردند.

 

وی به سطوح مداحی اشاره کرد و گفت:با توجه به آزمون های کتبی و شفاهی،بر اساس تواتمندی و کسب نمره،مداحان درچهار سطح پیرغلام ،ذاکر،ستایشگر و مداح سطح ‌بندی می شوند.

 

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد:سطح اول شامل پیرغلامان "پیشکسوتان" با 60 سال سن است و سطح دو شامل ذاکرین صاحب سبک می باشد.

 

مسئول قشربسیج مداحان استان از برگزاری کلاس های آموزشی باحضور اساتید مجرب و آزمون در استان خبر داد و گفت:دوره های آموزشی برادران و خواهران مداح بصورت مجزا ازسنوات گذشته در شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل،کوهرنگ،بن و سامان و نیز امسال در مرکز استان و سایر شهرستانها برگزار شده و یا در حال برگزاری می باشد.

 

توسلی افزود:متربیان درکلاس های آموزشی روخوانی، روان‌خوانی قرآن کریم،قرائت ادعیه وزیارات،احکام، روضه‌خوانی،‌شناخت نغمه‌های مداحی، شعرشناسی، مقتل شناسی و تاریخ اسلام شرکت می کنند.

 

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری ازعزیزان مداح و شاعران آیینی استان  که تاکنون موفق به ثبت نام در سامانه طوبی نشدند درخواست کرد در اولین فرصت، با مراجعه به نشانی tooba.tdm-ido.ir ثبت نام کنند.

 

وی گفت: برای ثبت نام در سامانه طوبی باید فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی، عکس و مدارک مربوط به دوره های آموزشی گذارنده شده را همراه داشته باشند.

 

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان چهارمحال و بختیاری افزود:پس از ثبت نام و تأیید کانون مداحان و شاعران آیینی، به صورت متمرکز و هماهنگ با سراسر کشور، برای مداحان و شاعران آیینی واجد شرایط کارت شناسایی صادر و تقدیم می شود.

 

توسلی ادامه داد:برادران و خواهران برای اطلاعات بیشتر می توانند به دفاتر کانون مداحان و شاعران آیینی و یا کارشناسان تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند. 

ارسال نظرات