خبرهای داغ:
همایش دزفول در آئینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شامگاه دوشنبه با حضور پرشور مردم، فعالان فرهنگی و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۳۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش بسیج سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را با قدرت طی می کند، گفت: جنگ اقتصادی با طراحی شوم دشمن و در پرتو کشورهای به ظاهر مسلمان آغاز شده است.
محمد حیدری با تاکید بر لزوم شناخت دشمن و بستن راه های نفوذ آن افزود: جنگ تمام نشده و فقط نحوه آن تغییر کرده است.
وی هدف جنگ اقتصادی دشمن را رخنه در ارکان نظام و به زانو درآوردن مردم در حوزه های اقتصادی، معیشت و کار دانست و اظهار داشت: راهی جز وحدت، همگرایی و انسجام در پرتو ولایت نیست لذا هرکس بخواهد با ترویج گفتمان های انحرافی و توطئه سیاسی شکافی ایجاد کند در صف دشمنان انقلاب و ملت آگاه و بصیر ایران قرار دارد.
وی گفت: دزفول با پیشینه ای اصیل و هویت دینی مبارز و وجود سرداران بزرگ، فرهیختگان والامقام و مراجع عظام تقلید باید پیش قراول مبارزه با دشمن در سنگرهای جدید باشد.
وی به عقب افتادگی دزفول در حوزه های مختلف اشاره و بیان کرد: نقاط آسیب شهرستان با فعالیت های کارشناسی شناسایی و راهکارهایی برای آنها یافت شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: اعتبارات خوبی با همکاری و توجه استاندار خوزستان برای حل مشکلات و کمبودهای دزفول اخذ شده است که جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه همزمان با 22 بهمن چندین طرح با حضور وزیران کلنگ زنی می شود، افزود: تیم مدیریتی شهرستان دزفول بیش از هرچیز نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد: فاصله بین مردم و مسئولان باید کم شود.
وی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی دزفول گفت: این هفته با هدف معرفی ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله آداب و رسوم، هویت دینی و فرهنگی، مفاخر، ظرفیت های کشاورزی و گردشگری و دیگر ظرفیت های این شهرستان از امروز تا 28 دی ماه برگزار می شود.
حیدری با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه های هفته فرهنگی نباید تک بعدی عمل کرد بلکه باید قشرعظیمی از مردم و ادارات را در اجرای آنها سهیم کرد، افزود: اجرای برنامه های هفته فرهنگی می تواند با رویکرد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی خود را در مقوله های مختلف زندگی مردم به نمایش گذاشته و تأثیری مستقیم بر هویت فرهنگی جامعه داشته باشد.
وی یکی از مهمترین برنامه های هفته فرهنگی دزفول را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد و افزود: جامعه امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت که خنثی کننده توطئه دشمنان نظام است، نیاز دارد و لازم است از هفته فرهنگی شهرستان برای این امر بهره برد.
خاطره گویی پیشکسوتان جنگ و پخش کلیپ از دیگر بخش های این همایش بود. نمایشگاهی از آثار دفاع مقدس نیز در حاشیه این همایش برپا شد.
به گزارش بسیج افتتاحیه تئاتر زنده در گور در سالن پلاتوی مجتمع فرهنگی، نهال کاری و حفظ هوای پاک در تفریحگاه علی کله و پارک عباس آباد، پیاده روی خانوادگی و برگزاری همایش نقش بانوان درانقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از برنامه های هفته فرهنگی دزفول می باشند.
برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، جشنواره شکرانه برداشت مرکبات پارک خانواده و برپایی نمایشگاه فرهنگی وحدت اقوام (دزفولی، بختیاری ، لر و عرب) با ارائه غرفه های مختلف سوغات، غذاهای محلی، صنایع دستی و لباس در پارک دولت از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی می باشند.
برگزاری همایش دوچرخه سواری از میدان الف دزفول به مقصد پارک دولت، نمایش ورزش های آبی شامل جت اسکی، قایق رانی و اسکی روی آب در پارک دولت و برگزاری مسابقه سوارکاری در پارک جنگلی لاله از دیگر برنامه های هفته فرهنگی دزفول می باشند.
انتهای پیام /*

ارسال نظرات
پر بیننده ها