مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

بنیادی ترین اصل در زمینه فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر از خانواده آغاز می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تولید 100 اثر گرافیکی با موضوع آسیبهای اجتماعی و تولید این آثار در حوزه معروفات و منکرات یک اقدام مثبت و اثرگزار برای مخاطبان در زمینه عمل به این دو فریضتین بود.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۶۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

حسین مسگرانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مقوله مهم و حیاتی در جامعه امروزی است که نهادینه و فرهنگ سازی آن رسالتی همگانی است.

وی با اشاره به این مطلب که رسانه ها در راستای فرهنگ سازی معروفات و منع منکرات در جامعه فعالترین قشر هستندافزود: فضای مجازی تاثیر گذارترین رسانه در راستای محقق شدن این دو امر واجب و الهی است، بر همین اساس تولیدات انیمیشن، گرافیک، طراحی، هنری، متون دینی و معنوی ایجاد و به صورت پراکنده از طریق این فضا در حال انتشار و باز نشر است.

مسگرانی ادامه داد: منکراتی مانند طلاق،اعتیاد، عدم تکریم ارباب رجوع در ادارات منکراتی است که برای جامعه آسیبهای جدی را به دنبال دارد که باید تبیین و جلوی آنها گرفته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تولید 100 اثر گرافیکی با موضوع آسیبهای اجتماعی و تولید این آثار در حوزه معروفات و منکرات یک اقدام مثبت و اثرگزار برای مخاطبان در زمینه عمل به این دو فریضتین بود.

این مسئول ادامه داد: حمایت از هنرمندان با آثار یرگرفته از رویکرد امر به معروف ونهی از منکر یک معروف بوده که دراین زمینه نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با برگزاری جشنواره کتاب سال استان، خریداری کتابهایی در این زمینه و تقدیر از هنرمندان فعال در این راستا از هنرمندان حمایت کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی از معروفاتی است که باید نهادینه شود ولذا برای نهایدنه شدن این مهم ابتدا محیط خانه بعد مدارس، مساجد و دانشگاهها مهم است که باید دراین راستا اقدامات تاثیر گذاری را آغاز کنند.
ارسال نظرات