خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید نگاه ویژه‌ای به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جوان داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۶۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با تاکید بر برگزاری باشکوه یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان اظهار داشت: کوچکترین قدم در راستای بازگو کردن نام و یاد شهدا که در هر سنی به جبهه های حق علیه باطل رفتند و از جان مایه گذاشتند می تواند تاثیرات بزرگی داشته باشد و ما نیز باید به وظیفه خود در قبال خون پاک و مقدس این شهدا عمل کنیم.

زارعی با اشاره به اینکه همه ما خود را مدیون شهدا می ‌دانیم، گفت: برگزاری این چنین یادواره هایی یک حرکت فرهنگی باارزش است و نباید در این برنامه ها به برگزاری یک مراسم اکتفا شود و باید از این بستر برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که این وظیفه ماست.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا کارکوچکی است، آنچه مهم است عمل به اهداف ، راه و منش شهدا وامام شهیدان  است. . هرچه یاد وخاطره شهیدان در جامعه ترویج  شود فضای عمومی کشور به سمت ارزش‌های اصیل اسلامی، انقلابی و ایرانی بیشترخواهد شد. امروزسبک زندگی ما باید مثل شهدا ابدی باشد، شهیدان از زندگی دنیوی عبور کردند وبه ملکوت اعلی پیوستند

زارعی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: شهدا دسته دسته، گروه گروه ازمرزهای غیرت وهویت ایرانی می‌آیند تا به ما حیات واقعی بدهند؛ آنان با جسارت وغیرت، اهداف اصلی انقلاب را با تأسی ازفرهنگ عاشورا با خون خود امضاء کردند و جاودانه شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) درباره نقش شهدا در دوران دفاع مقدس گفتند: شهدا با پیروی از ولایت در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مقابل جنگ سخت دشمنان تا به دندان مسلح ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به‌دست دشمن ندادند. همه باید مدیون خون شهدا باشیم و با ادامه دادن راه آنها و پیروی از ولایت در جنگ نرم دشمن توطئه‌های آنها را خنثی کنیم تا در قیامت در پیشگاه خداوند و شهدا روسفید باشیم.

این فرمانده سپاه تصریح کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی خود در انحراف جوانان و نوجوانان در تلاشند، بنابراین باید بیش از پیش در مقابله با این دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم. شهدای ما به ندای امام راحل لبیک گفتند و با توجه به اینکه هدف آنها مشخص بود تا آخرین لحظه عمر خود در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

زارعی همچنین پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف را به برکت خون شهدا و تبعیت از فرامین ولایت فقیه دانست و افزود: در دوران انقلاب اسلامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسیر پیروی از ولایت فقیه و پیشرفت‌های کشور پیشگام بوده‌اند.

وی هدف از برگزاری این مراسم را گسترش فرهنگ شهید و شهادت و انتقال ارزش‌های والای شهیدان به نسل جوان بیان کرد و  از همه کسانی که به هر نحوی ما را در برگزاری این یادواره کمک کردند قدردانی کرده  و  با تأکید بر این نکته که باید همه باور داشته باشیم شهیدان زنده و حاضر و ناظر ما هستند، افزود: مهمترین ویژگی بارز شهدای ما ولایتمداری آنها بود که در واقع برگرفته از مکتب عاشوراست..

یادآور می‌شود،این یادواره به نام برادران شهید سیدرسول و سید محسن موسوی و گرامیداشت شهدای کربلای 4 و 5 و با سخنرانی سردار فضلی رییس دانشگاه امام حسین(ع) و روایتگری برادر شهیدی در تاریخ سه شنبه 25 دی ماه راس ساعت 15  در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) واقع در بلوار پاسداران برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها