معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:
گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق شیرین سازی آب دریا به ظرفیت منابع آب آشامیدنی استان بوشهر افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۶۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

افزایش ۸۰ هزار متر مکعبی ظرفیت منابع آب بوشهربه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمیدرضا کشفی  صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر با حضور استاندار بوشهر یکی از راهکارهای حل مسئله آب در استان بوشهر را  احداث تاسیسات آب شیرین کن دانست و اظهار داشت: این موضوع در شرکت آب و فاضلاب مورد مطالعه و تصویب قرار گرفته و در حال جانمایی اجرای طرح‌های آب شیرین کن در استان بوشهر هستیم.

وی با تاکید بر  مشخص شدن زمین‌های ایجاد آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر افزود: یکی از مشکلات در این زمینه، تامین زمین مناسب برای احداث آب شیرین‌کن در استان بوشهر است و باید در این زمینه اقدامات لازم تسریع شود و پس از تعیین زمین، اراضی برای ساخت آب شیرین کن حفظ شوند.

معاون نظارت بر بهره برداری از تاسیسات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افزوده شدن منابع آبی استان بوشهر از طریق شیرین سازی آب دریا خبرداد و تصریح کرد:  بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، 80 هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق شیرین سازی آب دریابه ظرفیت تولید آب استان بوشهر افزوده می‌شود.

کشفی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مجتمع آبرسانی بوشیگان خاطرنشان کرد: اقدامات فنی و مهندسی خوبی در این مجتمع صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر همکاری و مشارکت شورا و شهرداری برای اجرای طرح‌های آبرسانی بوشهر از طریق تبصره 3 گفت: موضوع تبصره 3 یا مشارکت مردمی در اجرای طرح های آبرسانی در شهر بوشهر مورد تاکید است و سهم بوشهر از این موضوع صفر است، لذا می‌توان با همکاری و مشارکت شورا و شهرداری سهمی از این موضوع برای اجرای طرح‌های آبرسانی بوشهر اختصاص داد.

معاون نظارت بر بهره برداری از تاسیسات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سهم اعتباری از تبصره 3  را یک فرصت برای شرکت آب و فاضلاب بوشهر دانست و تاکید کرد:  تمام نیاز استان بوشهر به آب شیرین‌کن در قالب خرید تضمینی، در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دادیم در این زمینه   برای اجرای شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت 80 هزار مترمکعب آب شیرین کن در حال انعقاد قرار داد برای استان بوشهر هستیم.

کشفی با بیان اینکه یکی از مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت آب شیرین کن، نوسانات ارز  است اظهار داشت: اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن به سبب تهیه ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات  قدری با کندی مواجه شده که انشالله این مشکل با پیگیری حل شود.

وی از تصویب اجرای طرح آب شیرین‌کن  عسلویه به ظرفیت 10 هزار متر مکعب دانست و خاطر نشان کرد: برای شهرستان عسلویه ساخت آب شیرین کن 10 هزار متر مکعبی مصوب شده اما یکی از عمده مشکلات در این شهرستان وصولی بسیار ناچیز از سوی مشترکان آب است که از مدیران استان بوشهر انتظار می‌رود این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات