معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان گفت:با فرهنگ شهدایی نشاط اجتماعی را به جامعه برگرداندن را باید لحاظ کرد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۹۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سرهنگ پاسدار علی خالقیان در دوره آموزشی روایتگری شهید علمدار در مرکز آموزش متاف سمنان در سخنانی با اشاره به سخن آیت الله جوادی آملی که روایت باید همراه با درایت باشد اظهار کرد: حد فاصل بین روایت و درایت رعایت است.
وی با تشریح ساختار قرارگاه راهیان نور کشور و استان با بیان اینکه شهدا امامزادگان عشق و آیات قرآن هستند افزود: در روایت طریقت شهدا را پیگیریم چرا که راه اسلام و قرآن است.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان با بیان اینکه چهار اصل باید در روایتگری رعایت شود گفت: اصل تشخیص یا معرفت که شامل دانش دفاع مقدس و شهداست و سوز داشتن و سلیقه داشتن و سلامت محتوا و ذهن و خودباوری و خودکنترلی است باید رعایت شود.
وی با اشاره به اصل تناسب اظهار کرد: در اصل تناسب باید موارد، چون موضوع، مکان، عملیات و عمومی رعایت شود و در اصل تسهیل آسان گفتن و با فرهنگ شهدایی نشاط اجتماعی را به جامعه برگرداندن را باید لحاظ کرد.
خالقیان با بیان اینکه انقلاب امام راحل عملی بود، اما مسئولین انقلاب ذهنی دارند و اعتقاد ندارند به خدا عنوان کرد: اصل تکریم آخرین اصل در روایتگری است که تغافل و احترام ظاهری و بَدَل و تدریج انجام شود.
وی با اشاره به حدیث امام حسن عسکری (ع) که همه دل‌ها را به سوی ما جذب کنید گفت: راهبرد امام راحل و مقام معظم رهبری این حدیث است و انقلاب اسلامی هدفش ایجاد صلح و امنیت جهانی و امت واحده جهانی است، اما تقسیم بندی انقلابی و غیر انقلابی به فرمود: ه رهبر انقلاب باید مورد دقت و توجه باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها