کارگاه آموزشی شناخت، پژوهش وبهسازی مکان های تاریخی باحضورمهندسین بسیجی وشورای قشر اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران  ومعماری خبرگزاری بسیج، کارگاه آموزشی شناخت، پژوهش وبهسازی مکان های تاریخی باحضورمهندسین بسیجی وشورای قشر اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری خراسان جنوبی برگزار شد.

در این کارگاه آثار تاریخ شهرستان خوسف به عنوان یکی الگو به تحلیل وآنالیز معمار آن پرداخته شد.

 شهرستان خوسف  از مناطق کویری به حساب می‌آید. این شهر دارای ارتفاع ۱۳۰۰ متر از سطح دریا بنا شده و یکی از کهن‌ترین شهرهای جنوب خراسان محسوب شده که در منابع تاریخی ازآن با نام‌های خسف، خسب، خوسف یاد شده‌است. در کتاب نزهه‌القلوب حمدالله مستوفی از خوسف به عنوان معظمات بلاد قهستان یاد شده‌است. وجود بافت قدیمی با آثار تاریخی از ویژگی‌های شاخص این شهر محسوب می‌شود. این بافت که به لحاظ موقعیت طبیعی و واقع شدن بر روی هسته مقاوم، از زمین لرزه در امان مانده و یکی از سالم‌ترین بافت‌های تاریخی در منطقه به‌شمار می‌رود. در رابطه با آثار تاریخی این شهر می‌توان به مسجد جامع خوسف، آرامگاه ابن حسام خوسفی، قلعه خوسف، خانه‌های علوی و مالکی و مدرسه ابن حسام اشاره نمود.

ارسال نظرات