خبرهای داغ:
مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: اقدام ارزشمند حوزه هنری آذربایجان شرقی در نشر فرهنگ کتابت قرآن کریم ستودنی است.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۳۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل ار روابط عمومی حوزه هنری استان، مهدی بابایی مجرد اظهار کرد: امروز در راستای طبع، نشر و کتابت قرآن کریم در کلانشهر تبریز شاهد حرکت بسیار ارزشمندی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی بودیم که این نهاد در این زمینه پیش قدم شده است.
وی افزود: امیدواریم در راستای این حرکت ارزشمند، سایر ارگان ها و نهادهای فرهنگی در آذربایجان شرقی در راستای نشر فرهنگ کتابت قرآن کریم اقدامات موثری انجام دهند تا شاهد شکوفایی بیش از پیش هنر خوشنویسی و کتابت قرآن کریم در کشور باشیم.
بابایی مجرد با اشاره به مجموعه دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم ادامه داد: دارالکتابه یک زیر مجموعه از مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران است که بر طبق نظر مقام معظم رهبری مبنی بر احیای سنت کتابت قرآن کریم و با هدف «احیای نهضت قرآن نویسی» در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده‌است.
مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم همچنین ادامه داد: در طول سال های گذشته بیش از 100 هنرمند خوشنویس در سراسر کشور در بیش از 70 جلسه آموزشی، تربیت یافته اند که اکنون در اکثر استان ها سفیران کتابت قرآن وجود دارد که کلانشهر تبریز به واسطه سابقه درخشان خود، دارای هنرمندان بزرگی چون استاد کرمانی و استاد زنوزی است.
 نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم» با حضور اساتیدی چون استاد «حسن کرمانی»، «افشین نجفی»، «محمدرضا صمدزاده»، «میرحسین زنوزی»، «محمد قیاسی»، «شهرام روحی»، «بهرام حجاری زاده»، «حسین نوروزی»، «زهرا شعار قدیم» و سایر علاقه‌مندان از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مهر و ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها