تولید زالو را از رقم 1500 به 7 هزار تا رساندم/ حمایت خانواده اگر نبود بی خیال می شدم

در اوایل زالو را صید می کرده و بعد می فروختیم که متوجه شدیم این کار مشتری خوبی دارد، لذا در این مسیر تحقیق کردیم و وارد عرصه تولید شدیم، در استخر پلاستیکی با 1500 عدد زالو این کار را شروع کردیم و الان 7000 زالو در 80 متر مربع داریم، تخم زالو شبیه به پیله کرم ابریشم است که به آن "کوکون" گفته می شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۹۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، میثم صادقی، پرورش دهنده زالو برای تامین بازار مصرف درمانی و دارویی در گفتگو با بسیج در معرفی خود گفت:  لیسانس مدیریت دولتی هستم، کار با زالو را یک سال و نیمه که به صورت حرفه ای دنبال می کنم و اساسا فعالیتم در پرورش زالو به سه سال پیش برمی گردد.

پرورش دهنده زالو در مازندران افزود:  در اوایل زالو را صید می کرده و بعد می فروختیم که متوجه شدیم این کار مشتری خوبی دارد، لذا در این مسیر تحقیق کردیم و وارد عرصه تولید شدیم، در استخر پلاستیکی با 1500 عدد زالو این کار را شروع کردیم و الان 7000 زالو در 80 متر مربع داریم، تخم زالو شبیه به پیله کرم ابریشم است که به آن "کوکون" گفته می شود.

وی با اشاره به اشباع بازار داخلی زالو گفت: متأسفانه صادرات نداریم، بازار مصرف زالو در ایران فقط طبی و استفاده برای درمان است، روغن گیری و آنزیم کشی از دیگر کاربرد زالوست که   به دلیل فقدان صنایع تبدیلی نمی توانیم از لحاظ اقتصادی توانمند شویم، کرم های زیبایی یکی دیگر از کاربردهای پزشکی آنزیم های زالو می باشد، متأسفانه در ایران قدر زالو را نمی دانند.

صادقی با اشاره به اینکه بهترین نوع زالو در ایران وجود دارد، یادآور شد: اگر مسیر صادرات هموار شود، صادرات زالو حتماً با استقبال خوبی مواجه خواهد شد و معتقدم وقتی می شود کار تولیدی داشت و چند نفر را مشغول کرد چرا دنبال کار اداری برویم و با جاماندن از وقت آنرا به بطالت بگذرانیم.

کارآفرین مازندرانی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی حمایت کننده من بود، ما از مسئولین حمایت می خواهیم، مسیر صادرات را باز کنند، زالوهای ما بومی مازندران هستند که نسل آنها هم در حال انقراض است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها