خبرهای داغ:
مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی ۱۸ بهمن ماه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۶۳۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال نور موسوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فاصله انداختن بین مرجعیت و مردم اظهار کرد: عده‌ای به دنبال فاصله انداختن بین مرجعیت و مردم هستند تا نهاد مرجعیت را تضعیف کنند و از ۱۰ سال پیش تلاش برای به حاشیه راندن مرجعیت کلید زده شد.

وی ادامه داد: مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال این مرجع تقلید از او به عنوان یکی از استوانه‌های حوزه و مرجع انقلابی یاد کردند.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: آیت‌الله فاضل لنکرانی از یاران صدیق و نزدیک به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و او نقش تاثیرگذاری در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی داشت. آیت‌الله فاضل لنکرانی در زمینه تثبیت مرجعیت امام خمینی (ره) نقش ایفا کرد و او در دنیا به عنوان احیاگر فاطمیه شناخته می‌شود.

نورموسوی با اشاره به مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: این مراسم در روز ۱۸ بهمن ماه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار می‌شود، علاوه بر این مراسم مراسم‌های مشابهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در شهر‌ها و کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز نوزدهم بهمن ماه در نماز جمعه در سراسر کشور از شخصیت فرهنگی و علمی آیت‌الله فاضل لنکرانی تجلیل می‌شود، گفت: این مرجع فقید درخواست کرده بود که مراسم فاطمیه دوم همچون مراسم عاشورا به صورت باشکوهی برگزار شود.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: استارت برگزاری همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی از ابتدای سال جاری با مشارکت ۲۲ نهاد زده شد، در این راستا شاهد برگزاری ۱۳ نشست برای این همایش در شهر‌های مختلف همچون قم و تهران در مراکز دانشگاهی و حوزوی بودیم. همایش پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه آن رسیده است.

نورموسوی هدف از تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) را توسعه علم در دنیا دانست و تصریح کرد: هیأت‌های علمی از کشور‌های مختلف جهان در طول سال به این مرکز می‌آیند و مدیریت مرکز به دنبال حداکثر بازدهی است.

وی ادامه داد: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در زمان حیات آیت‌الله فاضل لنکرانی، ۱۰۰ طلبه داشت، اما اکنون حدود ۷۰۰ تن از طلاب ممتاز و سطوح عالی در این مرکز در حال تحصیل هستند و ۲۰۰ تن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تدریس می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۱۰۷ عنوان کتاب در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به چاپ رسید که این کتاب‌ها جزو تالیفات اساتید و طلاب این مرکز بوده است.
ارسال نظرات