خبرهای داغ:
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین

افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر/انجام ۶۰۸طرح پاکسازی در استان

سرهنگ خدایی گفت:بیش از دو تن انواع مخدر در ۹ ماهه سالجاری کشف شده که بیش از یک تن تریاک، ۶۰ کیلو حشیش، ۷ کیلو مورفین، ۵۴ کیلو هرویین و ۵ کیلو شیشه بوده است که میزان کشفیات ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۱۰۰۶۹۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ خدایی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست امور سیاسی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار شد با اشاره به آمار ۹ ماهه کشفیات استان بیان کرد:بیش از دو تن انواع مخدر در ۹ ماهه سالجاری کشف شده که بیش از یک تن تریاک، ۶۰ کیلو حشیش، ۷ کیلو مورفین، ۵۴ کیلو هرویین و ۵ کیلو شیشه بوده است که میزان کشفیات ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت:تعداد دستگیر شدگان ۳ هزار و ۶۷۲ نفر می باشد و در بحث قاچاقچی تقریبا دو درصد افزایش داشته ایم. همچنین در بحث توزیع کننده ۴ درصد افزایش، در بحث دستگیری معتادان متجاهر نیز ۱۶ درصد دستگیری داشته ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد:۶۰۸ طرح در کل استان اجرا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش وجود داشته که این طرح ها با اولویت طرح پاکسازی اطراف مدارس بوده است.

سرهنگ خدایی عنوان کرد:همزمان با اجرای این طرح ها ۸۶۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و حدود هزار و ۶۰۱ نفر هم دستگیر شدند.

وی با اشاره به طرح پاکسازی اطراف مدارس افزود:۸۸ مرحله اطراف مدارس و دانشگاه‌ها و مراجع آموزشی طرح داشتیم و در مجموع یک کیلو و ۳۰۹ گرم کشفیات این طرح بوده و ۹۶ نفر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد:کنترل محورها یکی دیگر از اقدامات پایس مبترزه با مواد مخدر است که ۲۳۵ مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۲۰۸ مورد کنترل محورهای مواصلاتی، ۳۳ مرحله طرح مقابله با کشت گیاهان مخدر و ۸۸ مرحله طرح پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی و ۶ مرحله طرح پاکسازی ریلی داشته ایم.

سرهنگ خدایی ضمن اشاره به آمار پلمب مراکز توزیع مواد اضافه کرد:۴۲ واحد توزیع مواد پلمب شد و همچنین اقدامات مشترکی با سایر استانها از سراسر کشور داشتیم.

وی در بحث عملکرد آموزشی هم پلیس مبارزه با مواد مخدر در ۹ ماه سال جاری گفت:۲۲۵ ساعت برای کلیه شهروندان در مدارس، مساجد دانشگاه ها و ngo ها و یگانهای نظامی و انتظامی اجرا شد که ۸هرار و ۱۱۴ نفر مورد آموزش قرار گرفتند.

سرهنگ خدایی همچنین در خصوص آمار دستگیری ها افزود:از مجموع دستگیر شدگان، ۹۵ درصد بار اولی، ۴ درصد بار دومی و یک درصد بار سومی بوده و ۲۴ درصد در بحث تریاک و ۳۰ درصد بحث هروئین و ۱۹ درصد شیشه و ۳ درصد حشیش و ۲۴ درصد سایر مواد مخدر بوده است.

وی گفت:سن دستگیر شدگان، سه درصد زیر ۲۰ سال، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۱ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۱ درصد سن ۴۰ سال به بالا بوده و در مجموع ۹۸ درصد دستگیر شدگان مرد و دو درصد زن می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها