خبرهای داغ:
آیت الله علما امام جمعه ونماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه
کد خبر: ۹۱۰۰۸۰۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوی و پرهیزگاری اظهار داشت: یکی از عنایاتی که خداوند تبارک و تعالی به همه مومنین دارد این است که به آنها شرح صدر داده است.

وی تصریح کرد: این از عنایات الهی است که به مومنین شرح صدر داده که در مقابل سختی ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی می کنند و این خلاف غیرمومنین است و غیر مومنین خلاف مومنان سنگدل بوده و قساوت قلب دارند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: اینکه غیرمومنین سنگدل بوده و قساوت قلب دارند و پذیرا نبوده و حق را قبول نکرده و واقعیات را قبول نمی کنند، به این دلیل است که خداوند به آنها شرح صدر نداده است.

وی خاطرنشان کرد: شرح صدر یک سرمایه است که از وحی، فرقان، رسول خدا، فرمایشات رسول خدا و کتاب آسمانی استفاده می کند.

آیت الله علما تاکید کرد: کسانی که در سایه لطف الهی هستند، مورد عنایت، مورد شرح صدر، مورد توجه تزکیه و مورد توفیقات قرار می‌گیرند.

وی در خصوص اینکه چه کسانی شرح صدر دارند نیز گفت: کسی که شرح صدر دارد چون پیامبران و امامان و امام(ره) در مقابل ظلم می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی که شرح صدر دارد، با خدا در تماس است و پذیرش دارد، خداوند به آنها عنایت دارد و این خلاف کسانی است که سنگدل هستند.

وی تصریح و خاطر نشان کرد: افرادی که سنگدل بوده، قساوت قلب دارند و پذیرا نیستند موعظه نمی‌پذیرند، لذا اگر انسان چنین باشد و شرح صدر نداشته باشد، رشد نمی کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: اینها با مسئله هدایت که بالاترین مسئله انسان است و بالاترین مسئله کتابهای آسمانی چون تورات و انجیل و قرآن و...است ارتباط دارد و این کتابهای آسمانی آمده اند ما را تربیت کنند.

تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی شرح صدر ندارد، بشارت پیغمبر و رسول را قبول نمی کند و اگر قبول نکند ترقی نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) گفت: به فرموده ایشان خداوند تبارک و تعالی اعمال را قبول نمی کند، مگر اینکه رفتار و اعمال و کردار ما بنابر تقوای الهی باشد.

آیت الله علما، اعمال و رفتار افراد را وابسته به تقوا و اخلاص دانست و گفت: امیرالمومنین علی(ع) همه ما را در خطبه های خود به تقوا و اخلاص دعوت می کند.

وی تصریح کرد: تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می دهد و اعمال و رفتار ۷۰ ساله ما به تقوا و اخلاص معنا پیدا می کند.

 

 

ارسال نظرات