خبرهای داغ:
روسای بسیج سازندگی و جامعه پزشکی استان فارس از مناطق محروم شهرستان رستم در بخش‌های مرکزی و سورنای این شهرستان بازدید کرده و در برپایی بیمارستان بزرگ صحرایی در این مناطق توافق کردند.
کد خبر: ۹۱۰۰۸۵۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رئیس بسیج سازندگی استان فارس در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: با توجه به محرومیت روستاهای شهرستان رستم در بخش بهداشت و درمان مقرر شد، با برپایی بیمارستان صحرایی به مردم این روستاها خدمات درمانی ارائه شود.

اسماعیلی تصریح کرد: این یازدهمین بیمارستان صحرایی است که بسیج سازندگی در برنامه مشترک با بسیج جامعه پزشکی استان فارس طی سه سال گذشته برپا می‌کند،که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن در بخش پزشکی خدمات خود را ارائه دهیم.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس بیان کرد: در پی بازدیدی که از مناطق محروم شهرستان ممسنی صورت گرفت، بسیج سازندگی استان فارس نیز آماده است، 50 درصد بسته‌های مختلف محرومیت‌زدایی را تهیه و با مشارکت مسئولان شهرستانی در اختیار مردم این مناطق قرار دهد.

وی گفت: مناطق مختلف شهرستان رستم در عرصه‌های بهداشت و درمان، آموزش و مسائل عمرانی و فرهنگی بسیار محروم است و امیدواریم با کمک مسئولان ارشد استانی و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف خدمات بهتری به آنان داده شود.

اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان فارس برای محرومیت‌زدایی یکی از دهستان‌های محروم شهرستان رستم در سال 98 اعلام آمادگی می‌کند و این مهم نیز برای به نتیجه رسیدن نیازمند هماهنگی و پیگیری امور توسط نماینده، فرماندار و سایر مسئولان متولی شهرستان است.

75 نفر روز، پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان صحرایی رستم به ارائه خدمت می‌پردازند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز با تاکید بر اینکه برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم شهرستان رستم نیازمند یک همت جمعی توسط فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است، اظهار داشت: این بیمارستان به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین بیمارستان صحرایی استان فارس در سال 97 در مناطق محروم رستم برپا می‌شود.

بهارلویی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این بیمارستان با حداقل 20 نوع خدمات تخصصی و فوق تخصصی اهم از ارتوپدی، زنان و زایمان، روانشناسی، مغر و اعصاب، اعصاب و روان، داخلی، طب اورژانس، گوش، حلق و بینی و سایر رشته‌ها دایر و 75 نفر روز، پزشک متخصص، فوق تخصص و پیراپزشک به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی با بیان بسیج جامع پزشکی استان فارس در سه سطح خدمات درمانی خود را ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سطح اول اعزام تیم‌های درمان  است که با مدیریت پزشک عمومی اعزام و در آن کارشناسان پرستار، بهداشت، تغذیه و مامایی در سطح آموزش بهداشت و درمان به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه در سطح دوم درمانگاه‌های تخصصی است و تعدادی از پزشکان با تخصص‌های مختلف در یک منطقه رفته و ارائه خدمت انجام می‌دهند، افزود: بالاترین سطح درمان که در واقع کامل‌ترین خدمات درمانی بسیج پزشکی به شمار می‌رود، برپایی بیمارستان صحرایی است که پزشکان عمومی و متخصص در سطح یک و دو ویزیت بیماران را انجام می‌دهند.

بهارلویی گفت: برای برپایی بیمارستان صحرایی، سازه‌هایی مانند اتاق عمل سیار، آزمایشگاه، رادیولوژی و دندانپزشکی مستقر می‌شود و برای اینکه خدمت بهتری ارائه کنیم دو هفته قبل از برپایی بیمارستان نیز موضوع غربالگری بیماران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود با برپا شدن بیمارستان صحرایی در رستم حداقل 10 هزار نفر به صورت رایگان ویزیت شده و از خدماتی همانند دارو، امور پاراکلینیکی، رادیولوژی و آزمایشگاه بهره‌مند شوند.

در ادامه، در جلسه‌ای که در حاشیه سفر روسای سازمان‌های بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی در حضور فرماندار رستم در فرمانداری برگزار شد، امام جمعه شهرستان رستم نیز با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به ویژه در عرصه بسیج سازندگی اظهار داشت: سپاه مایه عزت کشور است به طوری که علاوه بر مسائل نظام در بخش سازندگی نیز بسیار موفق عمل کرده و در منطقه‌های محروم نیز اثرگذاری‌های بی‌بدیل داشته است.

حجت الاسلام خرسندی افزود: در مورد بیمارستان صحرایی نیز درخواست داریم فرماندار و سایر مسئولان شهرستان و استان فارس حمایت لازم را انجام داده تا با توجه به هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد، خدمات پزشکی در مدت بیشتری در شهرستان محروم رستم به مردم ارائه شود.

فرماندار شهرستان رستم نیز اظهار داشت: فرمانداری شهرستان رستم از سال 87 تاسیس شده و در این مدت آن‌طور که باید و شاید به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

ابوطالب حسینی با قدردانی از سپاه فجر فارس در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی افزود: بالای 70 درصد جمعیت شهرستان رستم زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند و باید تلاش کنیم غبار محرومیت از این شهرستان در بخش‌های مختلف به ویژه بهداشت و درمان برداشته شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان رستم نیز اظهار داشت: شهرستان رستم 228 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و همواره مردم آن در دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشتاز بوده‌اند اما این شهرستان از بسیاری زیرساخت‌ها به ویژه در بخش بهداشت و درمان محروم است که توجه ویژه مسئولان بهداشتی استان را در این زمینه می‌طلبد.

سرهنگ زارع با بیان اینکه هنوز بر در و دیوار روستاهای شهرستان رستم فقر و محرومیت حاکم است، بیان کرد: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با حمایت سپاه فجر در چند سال گذشته با برگزاری اردوهای جهادی آنچه در توان خود داشته به روستاهای محروم شهرستان رستم  ارائه خدمت کرده که این خدمت‌های بی‌منت با افتخار تمام ادامه می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها