فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج:

کاهش نرخ بیکاری با گسترش آموزش‌های مهارتی در بین جوانان

سرهنگ حسن عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار جوانان کردستانی کاهش نرخ بیکاری در استان را در گرو گسترش آموزش‌های مهارتی در بین جوانان کردستان دانست و خواستار گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان کردستان شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۰۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پیش از ظهر امروز سرهنگ حسن عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج در دیدار با سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار جوانان کردستانی کاهش نرخ بیکاری در استان را در گرو گسترش آموزش‌های مهارتی در بین جوانان کردستان دانست و خواستار گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان کردستان شد.

سرهنگ عسگری بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌کوشد تا با کمک به افزایش سطح معیشت جامعه به خصوص مردم ولایت مدار استان فرهنگی کردستان امنیت پایدار را در سطح استان ایجاد کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج با تقدیر از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: خوشبختانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان توانسته است به خوبی نقش و جایگاه آموزش‌های مهارتی در توسعه و کمک به افزایش تولیدات داخلی و بهره وری تولید را تبیین نماید، ولی باید کلیه دستگاه‌های اجرایی سطح استان با همکاری و تعامل خود با مجموعه اداره کل بکوشند زمینه توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی را فراهم نمایند.

درادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این اداره کل گفت:: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز پارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان سالانه بالغ بر ۵ میلیون نفر – ساعت آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌نماید که ۱۷۰۰۰ نفر از مردم شریف استان کردستان به صورت میانگین در سال از خدمات این اداره کل بهره مند می‌گردند.

احمدی وجود مربیان و پرسنل متخصص و کارآمد و بهره گیری از امکانات و تجهیزات بروز و منطبق با تکنولوژی روز دنیا و برنامه ریزی توسط این اداره کل در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی همسو با نیاز بازار کار را از جمله مزیت‌های نسبی این اداره کل برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح موفق مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح در سطح استان، ارائه آموزش‌های مهارتی در طول مدت خدمت دوره ضرورت را گامی مهم و موثر در هموار نمودن مسیر ورود جوانان پس از پایان خدمت سربازی به بازار کار دانست و از آمادگی این اداره کل در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی در این حوزه با همکاری و تعامل دو سویه پادگان‌های سطح استان خبر داد.

در پایان این جلسه احمدی از راه اندازی مرکز ثابت مهارت آموزی در پادگان امام علی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت:: امیدواری با همکاری تنگاتنگ و دو سویه با سپاه بیت المقدس استان شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی باشیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات