پس از گذشته ۲۶ روز از زمستان، یزد نخستین روزهای سر خود را در روزهای آینده پیش رو دارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۷۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی استان یزد، دمای هوای یزد در روز‌های آینده کاهش ۱۰ تا ۱۳ درجه‌ای خواهد داشت و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط از جمله پیامد‌های موج جوی یزد است.
با اعلام این خبر و با توجه به اینکه این سرما تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، خطر یخبندان و خسارت‌های ناشی از سرمازدگی هم استان یزد را تهدید می‌کند به ویژه اینکه مردم آمادگی لازم را برای جلوگیری از خسارت سرما و یخبندان ندارند.
در این رابطه محمد حسین شرعیاتی مدیر روابط عمومی آبفا استان یزد اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص کاهش دمای هوا در روز‌های آینده، حفاظت از کنتور و تاسیسات آب جهت جلوگیری از یخ زدگی و خسارات احتمالی الزامی است.
وی گفت: مردم باید در این روز‌ها مواردی از قبیل: پوشاندن کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پشم شیشه یا پوشش‌های مناسب دیگر، تخلیه کردن خاک داخل حوضچه کنتور و تمیز نمودن بدنه کنتور و قطعات داخل آن، جلوگیری از ورود آب باران و آب سطحی به داخل حوضچه کنتور را رعایت کرده و در صورت یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و استفاده از آب جوش یا حرارت مستقیم در اطراف کنتور خودداری نموده و از هوای گرم (سشوار) استفاده شود.
کاهش بسیار شدید میزان بارندگی‌ها در استان یزد در طول چند دهه گذشته سبب شده که یزد در طول سال‌های قبل به عنوان کم بارش‌ترین استان کشور شناخته شود و این استان همواره با مشکل بسیار شدید تامین آب به ویژه در بخش شرب روبرو باشد.
علاوه بر کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و به تبع آن افت کیفیت آب چاه‌ها هم مزید بر علت شده که این استان به صورت بسیار بحرانی با مشکل آب و تامین آب روبرو شود و به ویژه در تابستان مشکل یزد در این رابطه با افزایش بسیار قابل توجهی روبرو می‌شود.
امسال هم میزان بارش‌ها در استان یزد بسیار کم بود به گونه‌ای که در بسیاری از نقاط من جمله شهر یزد، تنها در حد نم بارانی از نزولات آسمانی باریده و نگرانی مردم برای تابستان افزایش قابل توجهی یافته است.
از طرف دیگر با توجه به اینکه امسال زمستان یزد زمستانی گرم و خشک بود، مردم نسبت به محافظ از کنتور‌های آب و تاسیسات آب اقدام خاصی انجام نداده و لازم است که همه در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدامات لازم را لحاظ کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات