نماینده عالی دولت در محمودآباد درباره آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان تصریح کرد: در مسئله آسیب‌های اجتماعی همه مردم و نخبگان جامعه از جمله رسانه‌ها و خبرنگاران باید حساس باشند موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به همراهی همگان از جمله سازمان‌های مردم نهاد دارد.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۳۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، یحیی یوسف‌پور چهارشنبه‌شب در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: فضای مجازی باید به عنوان فرصت مورد استفاده قرار گیرد و برای کنترل کانال‌های تلگرامی در فضای مجازی جلساتی را با مقامات قضایی تشکیل دادیم.

وی افزود: چون قانون کامل است و بحث عملیاتی کردن قانون مطرح می‌باشد و کسانی که مراعات قانون را نمی‌کنند بایستی با آنها برخورد شود و مدیران این کانال‌ها و گروه‌ها باید چارچوب‌ها را رعایت کنند چون برخی به اسم آزادی بیان، در شبکه‌های اجتماعی به دروغ پردازی و بداخلاقی می‌پردازند.

فرماندار محمودآباد درباره نقد عملکرد مدیران ادارات در سطح شهرستان و شاکی شدن برخی مدیران بیان کرد: رسانه‌ها در توسعه کشور نقش اساسی دارند و اگر نقد، نقد درست و آگاهانه محور باشد و هدفش تخریب مدیر نباشد نباید مدیر دستگاه اجرایی از طریق مراجع قضایی پیگیری کند و فضا را برای خبرنگاران ناامن کنند زیرا نقد آگاهانه خبرنگاران موجب مطالبه‌گری در جامعه شده و انحراف احتمالی را از بین می‌برد و هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگارانی که انتقاد می‌کنند را ندارند اما از بداخلاقی رسانه‌ای استقبال نمی‌کنیم.

 یوسف‌پور درباره مشکل زباله در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: با نشستی که با مسؤولان استان و شهرستان آمل داشتیم قرار شد به اندازه حجم زباله ورودی شهرستان به محل دپو زباله در آمل ما برای ساختن کمپوست از طریق شهرداری‌های محمودآباد و سرخ‌رود هزینه کنیم و ما خواستار تفکیک زباله هستیم تا حجم ورودی زباله شهرستان کاهش یابد چون با تفکیک زباله بین 20 تا 30 درصد مشکل زباله کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: باید شهرداری محمودآباد ورود جدی‎تری به بحث تفکیک زباله کند چون هزینه جمع آوری برای ما سنگین بوده و باید به سمت این بخش برویم و الان هشت روستای برخوردار از اعتبار و بودجه به موضوع تفکیک زباله وارد شده‌اند و امیدواریم سایر روستاها نیز  این موضوع را جدی بگیرند.

این مسؤول درباره جذب گردشگر برای نوروز و تابستان که بیشترین حجم مسافر به سمت شمال می‌آیند، بیان کرد:جاذبه‎های مختلفی در شهرستان داریم اعم از دریا و جنگل و جلگه و مکان‌های تاریخی و باستانی و با سرمایه‌گذاری در سواحل و ساماندهی سواحل ماندگاری توریسم در شهرستان انجام می‌گیرد و برخی از پروژه‌های گردشگری و توریستی شهرستان از جمله اطلس مال و بازار پارک طاهباز قبل از نوروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: به دنبال بهره‌برداری از فرودگاه نیروی هوایی بیشه کلا برای جذب توریست هستیم که این کار مستلزم رایزنی‌های فراوان است تا از این مکان بعنوان یک مکان تفریحی توریستی استفاده شود و پروازهای سبک انجام گیرد و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهرستان از جمله صنعت توریسم در دستور کار قرار دارد.

یوسف‌پور ادامه داد: امیدواریم با حضور شهردار جدید و همدلی اعضای شورای شهر شاهد شکوفایی همه جانبه شهر محمودآباد باشیم چون محمودآباد دارای ظرفیت بالای توسعه اقتصادی است که مستلزم همدلی همه مسؤولان است.

فرماندار محمودآباد درباره علت عدم بهره‌برداری از کمربندی شرقی، اظهار کرد: این کمربندی تنها پروژه ملی هست که در سطح شهرستان در حال اجرا بوده که عمده کار آن انجام شده و طول آن 8/6 کیلومتر بوده که بخاطر کمبود اعتبار برای ساختن دو تقاطع غیر همسطح در ورودی دو روستای محمودآباد از سوی وزارت راه و شهرسازی تجهیز کامل برای زیر بار ترافیک رفتن این مسیر انجام نگرفته و طی ملاقاتی که با استاندار سابق و وزیر فعلی راه و شهرسازی درباره مشکلات شهرستان داریم این مسئله در دستور کار قرار داشته تا بتوانیم با تکمیل این پروژه بار ترافیکی ایام تعطیلات شهر محمودآباد را روان کنیم زیرا کمبود اعتبار مشکلات زیادی را برای مردم در ایام پیک مسافر ایجاد می‌کند.

یوسف‌پور درباره نقش مدیران در این شرایط کشور و تعامل با خبرنگاران تاکید کرد: روسای ادارات در راستای شفاف‌سازی اطلاعات و اقدامات انجام یافته با مردم اطلاع‌رسانی کنند و پای کار باشند زیرا در آستانه 40 سالگی انقلاب برخی‌ها به دنبال ایجاد شکاف بین مسؤولان دلسوز و مردم هستند و اصحاب رسانه به عنوان بازوهای توانمند مدیران کشور برای نشان دادن دستاوردهای 40 سالگی انقلاب به مردم می‌باشند.

این مسؤول درخصوص تغییر کاربری اراضی شالیزاری بیان کرد: تمام تلاش ما بر این بوده که جلوی ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی شالیزاری گرفته شود چون این اراضی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند زیرا پایه‌های تولید شهرستان همین زمین‌ها بوده و در حال حاضر در زمینه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در استان مازندران دارای رتبه دوم هستیم.

این مسؤول درباره بعضی عزل و نصب‌ها در سطح شهرستان و گلایه شهروندان از حضور مدیران غیر بومی، اظهار کرد: استعداد نیروهای نخبه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان محمودآباد به مراتب بالاتر از بسیاری از شهرهای اطراف است و مدیر بومی در شرایط مساوی در اولویت انتصاب قرار دارد و کار ما سیاسی نبوده چون در انتخابات برگزار شده شهرستان نشان دادیم که اصول و اخلاق را رعایت می‌کنیم.

یوسف‌پور با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره دستاوردهای 40 سال انقلاب در شهرستان ادامه داد: باید در مقابل ایجاد یأس و ناامیدی رسانه‌های معاند، اصحاب رسانه متعهد و دلسوز نظام، دستاوردهای 40 سال پر افتخار انقلاب اسلامی را به درستی و صادقانه به مردم بازگو کنند.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های گردشگری محمودآباد، دریا است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و ورزش آبی با توجه به ۳۳ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان محمودآباد باید به عنوان ظرفیت ارزشمند توسعه گردشگری دریایی مدنظر قرار گیرد همچنین در 6ماهه اول سال 97 بیش از ۶.۵ میلیون نفر گردشگر، 48 ساعت در محمودآباد اقامت داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها