کارشناس مذهبی گفت: پایه‌های ولایت‌پذیری و پیروی از ولی خدا باید در محیط خانواده شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۵۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ معصومه یگانه در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق مبارکه حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: خانواده‌ای که اعضای آن ولایتمدار و پیرو دستورات، ولی خدا باشند هم در دنیا و هم در آخرت سعادت‌مند هستند.

وی تصریح کرد: ویژگی و شاخصه خانواده ولایت‌مدار اطاعت محض از دستورات ائمه معصومین (ع) است. در چنین خانواده‌ای همه اعضا اعم از پدر و مادر و فرزندان روحیه ولایت‌پذیری دارند و علاوه بر دنیا برای آخرت خود هم برنامه دارند و سعی می‌کنند طوری زندگی کنند که مورد پسند خدا و اهل بیت (ع) باشد.

سخنران حرم رضوی افزود: در خانواده ولایت‌مدار زن و مرد در آغاز زندگی مشترک افق و چشم‌اندازی بالاتر از زندگی دنیایی برای خود ترسیم می‌کنند و سعی می‌کنند طوری برنامه ریزی کنند که همه برنامه‌های زندگی آن‌ها بر مبنای دستورات الهی باشد.

وی ادامه داد: خانواده ولایت‌مدار خانواده‌ای است که مهربانی و محبت در آن موج می‌زند و دل‌های اهل آن خانه به هم نزدیک است و در کنار هم احساس آرامش و خوشبختی می‌کنند. چنین خانواده‌ای دنیایی زیبا و آخرتی زیباتر خواهند داشت.

یگانه بیان کرد: برای داشتن خانواده‌ای ولایتمدار اولین اقدام هدف‌گذاری است. هسته اولیه خانواده یعنی زن و مرد در ابتدای زندگی باید تصمیم بگیرند که زندگی آن‌ها طبق فرامین الهی و دستورات دینی باشد که اگر این گونه باشد آن‌ها در زندگی موفق خواهند بود وگرنه موفقیت آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و نمی‌توان امیدی به آینده آن خانواده داشت.

وی ادامه داد: اگر زندگی خانواده اتصال به عالم ملکوت داشته باشد که آن هم با تبعیت از دستورات اهل بیت (ع) میسر است، پایه‌های آن خانواده مستحکم خواهد بود و چنانچه زن و مرد بخواهند خانواده خود را برپایه اصولی غیر دینی بنا کنند پایه‌های خانواده متزلزل خواهد شد.

این کارشناس دینی بیان کرد: اعضای خانواده ولایت مدار ارتباط زیبایی با هم دارند و در کنار هم سعی می‌کنند به درجات عالی انسانیت برسند و کانون خانواده آن‌ها پایگاهی برای حضرات معصومین (ع) است و ایشان عنایت و توجه خاصی به اهل این خانه خواهند داشت.

وی افزود: در یک خانواده ولایت‌مدار مرد رئیس خانه است و زن مدیر خانه و با هم در تربیت فرزند و اداره امور خانه هماهنگی دارند و سعی می‌کنند حلاوت ولایت‌مداری را به فرزندان خود نیز بچشانند و فرزندانی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر تربیت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها