معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور گفت: 857 پروژه محرومیت زدایی درآستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۶۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
شهرام اسکندری، معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که رویکرد این قرارگاه در رفع محرومیت از روستاهای منطقه جنوب و شمال استان و جلوگیری از کوچ آن‌ها به سمت شهرها که همراه با فراهم ساختن مشکلات دیگری است، این قرارگاه به مانند سال‌های گذشته توجه و خدمات رسانی خود را به مناطق محروم روستاها  قرار داده است.

وی با اشاره به این مطلب که به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تولید در منطقه و رفع معضل بیکاری و با توجه به شرایط هر منطقه، کسب و کار‌های کوچک و پرسود و گسترش آن در همه مناطق محروم و روستایی در دستور کار این قرارگاه است، افزود: از آن جمله می‌توان به ایجاد تولید دام و طیور و پرورش تولید ماهیان سردآبی و گرمابی اشاره کرد که شرایط اشتغال و تولید را در مناطق محروم فراهم می‌کند.
 
معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور ادامه داد: در چند سال اخیر قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای رفع محرومیت از مناطق محروم تحت لوای امر رهبری انقلاب در مناطق محروم از خود به جای گذاشته و در این راه شهدا و جانبازانی نیز تقدیم انقلاب و رهبری کرده است.

شهرام اسکندری آبرسانی به ۳۴ روستا، راه اندازی ۳۰ پنل خورشیدی پنج کیلو واتی، ۲۲ خانه عالم، ۷۲ خانه محروم غیر مددجو، ۷۹۲ مسکن ویژه کمیته امداد امام خمینی، ۳۵ مدرسه، تکمیل و بازسازی ۴۱ مدرسه و حفر و تجهیز ۳۳ حلقه چاه کشاورزی را از مهمترین طرح‌های افتتاح شده در آذزماه سال جاری برشمرد.
 
این مسئول افزود: همچنین ساخت ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری از دیگر طرح‌های مهم افتتاح شده سیستان و بلوچستان است.
 
معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: عملیات ساخت طرح‌های یاد شده از سال گذشته با اعتبار افزون بر ۵۶۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان آغاز شده بود و در آذر ماه سال جاری بهره برداری رسید.
 
سرهنگ اسکندری تاکید کرد: با توجه به اهمیت حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان و رفع محرومیت از چهره این نقطه از ایران اسلامی همزمان با آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۱۲۱ طرح امروز عملیات ساخت افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ طرح عمرانی همراه با ۹۱۹ واحد مسکن مددجویی در این استان آغاز شده است.
 
وی به افتتاح ۸۵۷ پروژه محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی نیروی زمینی سپاه که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد از پنج هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و اشتغالزایی قرارگاه محرومیت‌زدایی حدود ۸۵۷ پروژه سهم این خطه از کشور بود.

به گفته وی، مدرسه‌سازی، ساخت راه روستایی، آبرسانی به روستاها، ساخت خانه برای محرومان، ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی دام و طیور، صنایع دستی، در و پنجره سازی و بلوک‌زنی از جمله پروژه‌های افتتاح شده در تمام نقاط استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور،در پایان میزان اعتبار صرف شده در این پروژه‌ها را حدود ۱۶ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: سپاه بر اساس رسالت مردمی خود و اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در رفع محرومیت زدایی، خانواده‌های نیازمندی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند را در مناطق مختلف شناسایی و به سازمان‌های حمایتی معرفی می‌کند.
ارسال نظرات