در یادواره شهدای شهرستان بروجن عنوان شد:

انقلاب اسلامی مفهوم قدرت در دنیا را تغییر داد

سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم یادواره شهدای شهرستان بروجن گفت: امروز مفهوم قدرت دلهای بیدار مسلمانان است.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۹۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره شهدای شهرستان بروجن با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤلین همزمان با روز شهرستان بروجن، در سالن شهید تندگویان برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی سخنران ویژه این مراسم بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ایراد سخن پرداخت و با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی یک موهبت الهی بود که از سوی خداوند متعال به ملت ایران ارزانی شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن یک حادثه بزرگ و قابل تأمل و مطالعه است و همه سختی ها و مبارزات  و مقابله با طواغیت در برابر چیزی که بدست آمده قابل مقایسه نیست. اینکه همه قدرتهای استکباری عالم در مقابل این انقلاب و نظام  ایستاده اند و اینکه ملت های زیادی دلهایشان همراه این انقلاب است ناشی از عظمت و بزرگی این رویداد است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دو نوع حکومت را در دنیا شاهد بودیم، حکومت دیکتاتوری یا استبدادی و حکومت به اصطلاح دموکراسی. اما انقلاب اسلامی یک الگوی سومی را به نام جمهوری اسلامی ارائه کرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی راه گشا در مقابل جهان اسلام و ملت های آزاده دنیا قد برافراشت و نظامی است مترقی تر از نظام های مردم سالار سراسر دنیا.

سردار سلیمانی با اشاره به حواث شهر پاریس ادامه داد: در فرانسه که مهد دموکراسی در دنیا شناخته می شود و در خیایان های پاریس اعتراض های وسیعی در جریان است، سخنگوی معترضین که به نام جلیقه زردها شناخته می شوند در مصاحبه ای می گوید الگویی که ما در مبارزه با آن تأسی جسته ایم انقلاب اسلامی ایران است.

یادگار دفاع مقدس اظهار کرد: این الگوی جدید حکومتی نه تنها جهان اسلام، بلکه دنیای به اصطلاح متمدن غرب را در بر گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بدون تردید پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز تحولاتی بزرگ در دنیا بود. یکی از تحولات بزرگ پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی برهم زدن هندسه قدرت در دنیا بود. دنیایی که بین بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود؛ اما امروز در صحنه قدرت های حاکم بر دنیا می بینیم که اتحاد جماهیر شوروی یا بلوک شرق طبق پیش بینی حضرت امام خمینی (ره) و متأثر از انقلاب اسلامی دچار فروپاشی شد. بلوک غرب و آمریکا هم با صرف میلیاردها دلار و با همه قدرت نظامی، اقتصادی  و سیاسی خود که ادعای مدیریت بر دنیا و دهکده جهانی را دارند آیا همچنان در پیشبرد اهداف خود در کشورها  موفق هستند و آیا با پیروزی همراه می شوند؟ خیر، زیرا انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد. مفهوم قدرت دیگر ابزار نظامی و قلدر مأبانه برخورد کردن نیست. امروز مفهوم قدرت دلهای بیدار مسلمانان است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال پرکردن خلاء های بزرگ برجای مانده از دوران طاغوت بود که بلافاصله از جای جای کشور فتنه ها شروع شد. جنگ های مسلحانه منافقین در پایتخت و شهرهای بزرگ ما و بعد هم تهاجم گسترده رژیم بعثی عراق که اولین کشوری بود که به ما حمله کرد و اولین کشوری هم خواهد بود که از کشور و انقلاب ما تاثیر می پذیرد.

سردار سلیمانی در ادامه اضافه کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی بیش از 5 استان ما و بخش های بزرگی از آن در معرض اشغال قرار گرفت. مقاومت های بزرگی صورت گرفت اما از آنجایی که آمادگی وجود نداشت و در رأس سیستم اجرایی کشور هم بنی صدر خائن قرار داشت که از لحاظ فکری کاملاً غرب گرا و لیبرال و از لحاظ سیاسی هم وابسته به غرب بود. و البته سِمت فرماندهی کل قوا هم بخاطر آنکه در فردای تاریخ قضاوت ها صحیح صورت پذیرد در اختیار بنی صدر بود. و این هم یکی دیگر از عظمت های نظام اسلامی است.

وی به یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: مکتب انقلاب اسلامی توانست فرهنگ عاشورا و تفکر علوی را در دوران دفاع مقدس به میدان بیاورد و اقشار مختلف مردم را که نظامی هم نبودند در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح به ایستادگی و مقاومت نگه دارد.

وی در ادامه سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی برای ملت ایران است و مطلوب دفاع مقدس این است که جمهوری اسلامی ایران توانایی تبدیل بزرگترین چالش ها را به یک فرصت سازنده دارد و همانطور که انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشت و دارد دفاع مقدس هم متأثر از فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و صبر و مقاومت خانواده های این عزیزان دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) افزود: ما استقلال و آزادی را در انقلاب اسلامی بدست آوردیم؛ اما خودباوری مربوط به دوران دفاع مقدس است و کارآمدی این نظام سیاسی در دوران دفاع مقدس اثبات شد.

سلیمانی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست در مقابل بزرگترین چالش یعنی تهاجم همه جانبه قدرت های دنیا به پیش قراولی ارتش بعثی سلامت و امنیتی را که در سراسر دنیا نمونه ندارد برای کشور ایجاد کند و این امری است که بر پایه خون شهدا استوار است.

سردار سلیمانی در پایان گفت: اگر ما در مختصات جمهوری اسلامی و به مقتضای مردم سالاری دینی و اوامر و آرمان های امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری  عمل کردیم پیروزی و موفقیت بدون کم و کاست از آنِ ما خواهد بود. مشکلات و مسائل اقتصادی هم با تأسی به فرهنگ شهدا و با همت مسؤلین و قانون گذاران و میدان دادن به مردم قابل حل خواهد بود.

یادواره شهدای شهرستان بروجن در روز 26 دی ماه مصادف با سالروز فرار شاه ملعون از کشور برگزار شد. این روز در تقویم خاطرات مردم این شهرستان به دلیل پایین کشیدن مجسمه شاه از میدان شاه سابق  به روز شهرستان بروجن نامگذاری شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار