بخشدار خنجین گفت: طرح مدیریت پسماند روستایی باهدف کاهش پسماند و تفکیک آن از مبدأ در بخش خنجین آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۱۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری سیج از فراهان؛ طرح مدیریت پسماند روستایی باهدف کاهش پسماند و تفکیک آن از مبدأ در بخش خنجین آغاز شد.

در این طرح بخشداری خنجین با تشکیل تیمی متشکل از مسئولین خانه بهداشت روستا، مسئول پایگاه بسیج، روحانیون، مدیران مدارس، شوراهای اسلامی و دهیار روستا جلساتی را در روستا برگزار و راهکارهای لازم را برای فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند بررسی می‌شود.

سیلم آبادی، بخشدار خنجین گفت: این طرح با توجه به مصوبه انتقال پسماند و زباله‌های شهرستان به استان و افزایش هزینه‌های پسماند این طرح باهدف کاهش زباله در حال اجرا است.

وی در این خصوص گفت: اقدامات زیادی برای تشویق روستاییان در اجرای طرح پیش‌بینی‌شده است که مرحله‌به‌مرحله اجرا می‌شود.

سلیم‌آبادی اظهار کرد: توزیع پلاستیک زباله با بروشور آموزشی نحوه تفکیک زباله جامد و مایع از یکدیگر، تعیین روز و ساعت مشخص برای جمع‌آوری زباله‌ها و اعلام عمومی، خرید زباله‌های خشک توسط دهیاری یا بخش خصوصی از برنامه‌های این طرح است.

بخشدار خنجین اظهار کرد: توزیع سیم‌کارت رایگان و تشویقی همراه اول، اجرای طرح تشویقی بیمه منازل مسکونی به مدت یک سال با تعهد پرداخت خسارت حوادث از دیگر برنامه‌های تشویقی برای پیشبرد این طرح است.

وی ادامه داد: در مرحله اول تبدیل زباله‌های تر به کمپوست به خانواده‌ها آموزش داده‌شده است.

سلیم‌آبادی گفت: با توجه به جلسات مستمری که با شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها و دهگردشی هایی که به همین منظور صورت می پذیرد پیش بینی می شود به زودی شاهد روند جدیدی در مدیریت پسماند روستایی باشیم و به طور قابل توجهی پسماند تولیدی در روستاها کاهش یابد.

بخشدارخنجین افزود: با اجرایی شدن و مدیریت پسماند روستایی علاوه بر کاهش زباله و کسب درآمد از زباله‌های جامد هزینه هنگفت جمع‌آوری و دفن زباله کاهش‌یافته و این اعتبارات صرف اشتغال در روستاها خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از همه‌کسانی که در اجرای این طرح همکاری دارند بخصوص دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش، از دیگر مسئولین این حوزه خواستار تلاش مضاعف در اجرای این طرح برای سرعت بخشی در اجرا شد.

ارسال نظرات