مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تشکل "پیام‌آوران عاشورایی" شامل ۱۰ نفر از خواهران شهدا است که توانستند در خصوص بزرگداشت میلاد حضرت زینب کبری (س) سه برنامه مهم تحت عناوین "حماسه‌سازان زینبی"، "انفاق‌الشهداء" و "زینبیان محله" انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خانم فاطمه محمدمیرزایی مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در همین خصوص گفت: تشکّل خواهران شهدا تحت عنوان "پیام‌آوران عاشورایی" در آذرماه سال جاری توسط اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی تشکیل شد.

وی افزود: این تشکل شامل ۱۰ نفر از خواهران شهدا است که توانستند با برگزاری سلسله جلساتی، سه برنامه مجزا در خصوص بزرگداشت میلاد حضرت زینب کبری (س) تحت عناوین "حماسه‌سازان زینبی"، "انفاق‌الشهداء" و "زینبیان محله" تدارک ببینند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در خصوص برنامه حماسه‌سازان زینبی گفت:این برنامه اولین گردهمایی بانوان راوی مجاهدت و مقاومت استان مرکزی بود که در روز ولادت حضرت زینب (س) با مشارکت تشکل «پیام‌آوران عاشورایی» و کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار شد.

خانم محمدمیرزایی افزود: تعداد ۲۰۰ نفر از بانوان فعال در انقلاب و دفاع مقدس از کل استان مرکزی به این همایش دعوت شده بودند که در یک فرایند سه ساله مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از آنان جمع‌آوری شده است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی در مورد برنامه «انفاق‌الشهداء» گفت: تشکل «پیام‌آوران عاشورایی» توانست با هزینه‌های شخصی خواهران شهدا ۲۰ بسته حمایتی مواد غذایی خشک جهت اکرام ایتام خریداری و بسته‌بندی کرده و به دست آنان برساند.

وی ادامه داد: در این بسته‌ها علاوه بر مواد غذایی، خوراک روحی شامل کتاب خاطرات کوتاه از شهدای هشت سال دفاع مقدس تحت عنوان «دخترانه»، «زندگی به سبک شهدا»، نامه شهید «حسین علم‌الهدی» به خواهرش در سال ۱۳۵۶ در خصوص مدیریت الگوی مصرف و یک نامه از طرف خواهران شهدا جهت دلجویی و رسیدگی از خانواده‌های محروم تدارک دیده شد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی همچنین در مورد برنامه "زینبیان محله" گفت: جشن میلاد حضرت زینب (س) با عنوان زینبیان محله با حضور مادران، همسران، خواهران و نوادگان و وابستگان خانواده شهدا و ایثارگران در محله آزادگان میدان امام حسین (ع) اراک برگزار شد که در این برنامه از مادر شهید «سید علی مقدسی»، خانم «زینب قربانی» دانشجوی رشته پرستاری و خواهران فعال فرهنگی در محله تجلیل به‌عمل آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تعداد ۱۸ سال عمر پربرکت حضرت زهرا (س)، ۱۸ جلد کتاب چاپ شده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حوزه زنان به‌مناسبت تولد حضرت زینب (س) به ۱۸ تن از میهمانان برنامه اهدا و پرچم گنبد امام حسین (ع) نیز به عنوان تبرک در بین مدعوین چرخانده شد و خواهران هدایای خود را برای ساخت شبستان حضرت زینب (س) در کنار حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) اهدا کردند.

ارسال نظرات