یک محقق جوان گفت: مجلس شورای اسلامی خانه ملت است و اگر قرار باشد انتخابات آن به این شکل برگزار شود دیگر رویکرد مردمی نخواهد داشت که این موضوع به صراحت در قانون اساسی و شرع مقدس اسلام آمده است که قانون گذاری بر اساس مطالبات و نیازهای اصلی کشور انجام شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۲۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سجاد مظفری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق و محقق جوان در حوزه قانون گذاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: طرحی که با عنوان "انتخابات استانی مجلس" در این روزها یاد می شود به دوره فعلی مجلس مربوط نبوده و از مجلس ششم، تعدادی از نمایندگان دنبال استانی شدن این انتخابات بوده‌اند ولی به دلیل حاشیه هایی که ایجاد کرده است مدتی کنار گذاشته شده بود ولی توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس فعلی تصویب شده است.

وی افزود: اولا طبق بررسی های علمی و کارشناسی شده در مورد این طرح لازمه آن وجود احزاب قوی در دایره انقلاب اسلامی است،یعنی احزابی که آرمان های انقلاب،امام و رهبری و قانون اساسی برای آنها دغدغه باشد،متأسفانه این موضوع در اکثر احزاب موجود در کشور مشاهده نمی شود،به طور مثال حزب اصلاح طلبان و  امید وقتی در مجلس و حتی شوراهای اسلامی شهر به قدرت رسیدند عملکرد آنها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

این نخبه جوان اظهار داشت: لیست امید و احزاب دیگری که در کشور موجود هستند به جای پیگیری مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تنها به دنبال تثبیت جایگاه های قدرت خود هستند و شاهدیم که هرچند وقت یک بار با طرحی این موضوع را دنبال می کنند و این به دلیل نگرانی آنها نسبت به جایگاهشان هستند و این را قطعا می دانند که در انتخابات های بعدی اقبال مردمی نخواهند داشت.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی خانه ملت است و اگر قرار باشد انتخابات آن به این شکل برگزار شود دیگر رویکرد مردمی نخواهد داشت که این موضوع به صراحت در قانون اساسی و شرع مقدس اسلام آمده است که قانون گذاری بر اساس مطالبات و نیازهای اصلی کشور انجام شود.

دانشجوی برتر رشته حقوق در همین خصوص تصریح کرد: نمایندگان ملت باید در دسترس باشند تا مردم آن منطقه و شهرستان بتوانند دغدغه های خود را به وکلای خود منتقل کنند و در جهتی دیگر هم نمایندگان باید با نخبگان و طیف های مختلف شهرستان خود ارتباط صمیمی براری مشورت در قانون گذاری داشته باشند که این طرح چنین رویکردی را از نمایندگان میگیرد.

وی افزود: وظیفه ی نمایندگی ملت حکم می کند که دغدغه ها و خواسته های مردم باید در دستور کار نمایندگان باشد و ارتباط واقعی با مردم و جمعیت شهرستان باید به شکل واقعی و کاربردی باشد.

این محقق جوان در پایان خاطر نشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس با مردمی بودن و حتی قانون اساسی تناقض دارد و انتظار می رود نمایندگان محترم برای بررسی بیشتر این موضوع با نخبگان شهرستان و طیف های مختلف مردم در حوزه های نمایندگی خود مشورت کنند و در جریان معایب های دیگر آن قرار بگیرند.

ارسال نظرات