تامین اجتماعی برای پرداخت عیدی بازنشستگان مشکلی ندارد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: هیچ مشکلی برای پرداخت عیدی به مستمری بگیران و بازنشستگان این سازمان وجود ندارد و به محض اعلام مبلغ آن از سوی دولت پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۳۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی،محمد حسن زدا عصر شنبه درحاشیه مراسم روز پرستار در گفت و گو با  ایرنا افزود: میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران توسط هیات دولت مشخص می شود و این سازمان برای پرداخت آن مشکلی ندارد.
وی تصریح کرد: هیچ مشکل مالی در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد. به محض اعلام مبلغ عیدی از سوی هیات دولت، پرداخت خواهد شد و به یاری خداوند اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین خواهد شد.

* بسته های حمایتی به همه بازنشستگان مشمول پرداخت شد
سرپرست سازمان تامین اجتماعی، همچنین در جمع خبرنگاران گفت: تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول، بسته‌های حمایتی دولت را دریافت کرده‌اند و هر بازنشسته ای که این بسته را دریافت نکرده باشد می تواند با شماره ١۴٢٠ تماس بگیرد.
زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر توزیع بسته‌های حمایتی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص اقدام خواهد کرد و سازمان تامین اجتماعی اجرا کننده است. هر آنچه که مصوب شود و به ما ابلاغ کنند، اجرا خواهیم کرد.
وی درباره دومین مرحله توزیع بسته‌های حمایتی اظهار داشت: در حال حاضر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی بسته‌های حمایتی را دریافت کردند و افرادی که هنوز نسبت به دریافت آن موفق نشدند با شماره ۱۴۲۰ می‌توانند تماس بگیرند که تاکنون ۱۳۰ هزار نفر تماس گرفتند و به واحدهای اجرایی معرفی شدند تا بلافاصله در صورت تایید به حساب‌شان واریز شود.
زدا تصریح کرد: مشکلات پرستاران شناسایی شده است و در این زمینه نیاز به توجه بیشتری داریم. چرا که همه مشکلات آ‌نها از جنس خاصی نیست.
وی ادامه داد: سعی می‌ شود کمیته‌هایی به اتفاق نماینده پرستاران تشکیل شود تا راهکارهایی را برای حل مشکلاتشان پیدا کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر تامین اجتماعی امکان جذب پرستار دارد، ‌گفت: اخیرا شنیده‌ام که ۱۹ هزار پرستار در سال آینده در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند که اگر در این زمینه به نتیجه برسیم قطعا در این خصوص اقدام خواهیم کرد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره حل مشکلات پرستاران نیز اضافه کرد: در حال حاضر ما ۱۵ هزار پرستار و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تخت داریم و باید در این خصوص اقداماتی صورت بگیرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا ناباروری تحت پوشش بیمه نیست، گفت: تامین اجتماعی تابع شورای عالی بیمه است و ما مجری آن هستیم و تاکنون در تامین اجتماعی تصمیم جدیدی برای تحت پوشش قرار گرفتن نازایی نداشته‌ایم.
براساس آمار سه میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.
همچنین ماهانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران، مستمری پرداخت می شود.

ارسال نظرات