خبرهای داغ:
نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

اصحاب رسانه قبل از انتشار خبر مصالح جامعه را مورد توجه قرار دهند

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: اصحاب رسانه قبل از انتشار خبر مصالح جامعه را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۸۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات کل استان تشکیل شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید قبل از انتشار خبر، مصالح جامعه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام، خداوند متعال به غیر از خود شاهدان و ناظرانی معین کرده که اعمال بشریت را ثبت و نگهداری و در قیامت بر خداوند عرضه می‌کنند، ادامه داد: در روز قیامت خداوند متعال، هم شاهد و هم حاکم اعمال بشریت است و حکمی که حاکم، شاهد آن است، درست‌تر است و در این زمینه نیز امام خمینی(ره) بنیان‌گزار جمهوری اسلامی ایران فرمود، عالم محضر خدا است، در محضر خدا معصیت نکنید.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مامورانی که خداوند مکلف کرده که اعمال بندگان را دیده و ثبت کنند، فرشتگان الهی هستند که همواره در کنار انسان بوده و اعمال آنان را ثبت و در قیامت به محضر خدا عرضه می‌کنند.

وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه«ق» فرمود، هیچ کلامی از زبان هیچ انسانی خارج نمی‌شود مگر اینکه فرشتگانی که در چپ و راست انسان نشسته‌اند، همه اعمال ریز و درشت انسان را ثبت و در قیامت در محضر خدا بازگو می‌کنند.

قریشی در ادامه اصحاب رسانه را مورد خطاب قرار داد و گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که کلام و خبرنویسی آنها از اعمال آنان محسوب شده و مامورانی هستند که این اعمال را ثبت می‌کنند و بنابراین باید در قیامت پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دنیا و در مبحث خبرنگاری این موضوع که«مردم حق دارند که همه چیز را بدانند» مطرح می‌شود اظهار کرد: یک خبرنگار باید از خود سوال کند که آیا این شعار درستی است و اینکه مردم به غیر از دانستن حق دیگری مانند امنیت، دینداری و وحدت ندارند؟بنابراین اگر این دو مسئله را تحلیل کنیم، بسیاری از مباحث اطلاع‌رسانی شفاف و روشن می‌شود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: اصحاب رسانه باید پیش از انتشار خبر، بر روی آن تامل داشته باشند که آیا نشر این خبر به صلاح جامعه است یا نه؟ و اینکه باعث آبروریزی شخصی نشود.

انتهای پیام

ارسال نظرات