فرمانداران یک هفته فرصت داراند خسارات ناشی از بارندگی را به این ستاد ارسال کنند.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۱۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
مدیرکل دفتر بحران استانداری در نشست ستاد مدیریت بحران استان بعد از بارش‌های دیشب و امروز در استان با بیان اینکه گزارش‌هایی از مناطق مختلف استان مبنی بر بروز خسارت به دلیل بارندگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال شده است گفت: بارش‌های اخیر به یک طرح سردخانه‌ای و چند گلخانه در شهر یاسوج خسارت کرد همچنین آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های یاسوج و کهگیلویه گزارش شد.

وحید محمدی تبار با بیان اینکه بارش باران به برخی عشایر خسارت وارد کرد افزود: برخی جاده‌های روستایی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب شد.

محمدی تبار با اشاره به اینکه در این جلسه همه فرمانداران موظف هستند تا هفته آینده خسارت‌های ناشی از بارندگی را برآورد و به این ستاد گزارش کنند گفت: میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر بارندگی محاسبه و به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی از دریافت ۲۰۰ میلیادر تومان اعتبار برای جبران خسارات‌های ناشی از زلزله در استان خبر داد و گفت: ارسال به موقع گزارش‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم اعتبار مکفی به موقع دریافت کنیم.

مدیر هواشناسی استان در این نشست با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در شهر یاسوج به ثبت رسیده است گفت: وزش باد شدید با سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت نیز در یاسوج به ثبت رسید که منجر به بروز برخی خسارت‌ها در مناطق مختلف این شهر شد.

کاکاوند با بیان اینکه بعد از بارش‌ها شاهد یخبندان شبانه خواهیم بود افزود: احتمال کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه در یاسوج وجود دارد و در مناطق گرمسیری احتمال گرد و غبار نیز دور از انتظار نیست.

وی همچنین از افزایش ۵۵۰ درصدی بارش امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق استان هم با اشاره به اینکه تیم‌های امدادرسانی برق در مناطق مختلف طی این مدت در آماده باش کامل بودند گفت: رعد و برق و ورزش باد شدید منجر به قطعی برق در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، لنده و شهر‌های قلعه رئیسی، دیشموک، مارگون و چرام شد که به جز چند مورد که امکان وصل شبکه میسر نبود به رفع خاموشی اقدام شد.

خان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه همه محور‌های ارتباطی استان باز است گفت: گردنه بیژن به دلیل بارش برف سنگین مسدود است همچنین محور‌های ارتباطی ۱۰۰ روستا در استان نیز مسدود بوده که امکان بازگشایی این راه‌ها تا بعد از مساعد شدن هوا میسر نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: به دلیل بارش‌های زیاد گل و لای به داخل برخی شبکه‌های آبرسانی نفوذ کرد که ماموران این اداره در برخی مناطق این معضل را برطرف کردند.

لدنی نژاد افزود: قطعی آب چندان در مناطق مختلف استان چشم گیر نبوده است به جز در برخی مناطق که آن هم به دلیل قطعی برق مخازن آب رخ داد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی هم با بیان اینکه بارش‌های اخیر منجر به قطعی آب در برخی مناطق روستایی شده است گفت: این روستا‌ها تا وصل مجدد شبکه با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیر معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج هم گفت: آبگرفتگی در ۱۰۰ نقطه یاسوج به وقوع پیوست که با حضور به موقع ماموران شهرداری رفع شد.

شجایی پور عمده‌ترین علت آبگرفتگی معابر شهر یاسوج را عبور لوله‌های آب، گاز، کابل برق و فیبر نوری در مسیر جداول و کانال‌های بزرگ دانست و گفت: سه پل شامل پل مهریان تا رودخانه مهریان، پل عیوض زاده تا شاه فرج الله و پل سوم بشار از معابر عبور سیلاب هستند که برای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی نیازمند تخصیص اعتبار هستند.

وحیدمحمدی تبار مدیرکل دفتر بحران استانداری در خصوص تخصیص اعتبار به شهرداری گفت: شهرداری در زمره سازمان‌های خصوصی است به همین دلیل نمی‌تواند در این زمینه اعتباری دریافت کند.
ارسال نظرات