وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه جمهوری اسلامی به موسیقی انسدادی نیست

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی‌ها می‌گویند در جمهوری اسلامی نگاه انسدادی در مورد موسیقی وجود دارد که این امر به هیچ عنوان درست نیست.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۳۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره آوای بیداری در خرم‌آباد،  با اشاره به اینکه این جشنواره ما را به ۴ دهه قبل و به سرودهای شیرین دوران انقلاب و جنگ برد؛ در دورانی که سرودهای مختلف و ماندگار حماسی سروده شد.بیان کرد: این سرودها ساده بوده و به همین دلیل بر دل می‌نشست؛ باید توجه داشت که معنویت می‌تواند سرودها را جاودانه کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره‌ها تداوم داشته باشند و ای کاش در مدارس ما هنوز معلمان امور تربیتی بودند و دانش‌آموزان را با سرودها و سایر مباحث فرهنگی و هنری آشنا می‌کردند.

حسینی اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند در جمهوری اسلامی نگاه انسدادی در مورد موسیقی وجود دارد که این امر به هیچ عنوان درست نیست.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به وضعیت موسیقی ایران در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشت و افزود: قبل از انقلاب تنها یک دانشکده موسیقی در کشور داشتیم در حالی که اکنون ۲۰ دانشکده و گروه موسیقی در کشور وجود دارد؛ همچنین تعداد استودیوهای کشور در قبل از انقلاب تنها ۱۵ عدد بود که اکنون به بیش از ۱۵۰ استودیو رسیده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: تعداد مراکز تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی نیز پس از پیروزی انقلاب ۲۰ برابر شده است؛ همچنین قبل از انقلاب تنها ۲۲ آموزشگاه موسیقی در کشور وجود داشته که اکنون این عدد به هزار و ۴۷۳ آموزشگاه رسیده است.

حسینی اظهار داشت: قبل از انقلاب موسیقی ما ۹۰ درصد وارداتی بود و تقریباً یک موسیقی بی‌هویت داشتیم و گمان می‌شد چون محصول غرب است باید با تقلید کورکورانه تمامی اقداماتمان را انجام دهیم، اما اکنون آن موسیقی بی‌هویت به موسیقی هنری هدفمند و متعالی تبدیل شده و دارای اهداف کرامت انسانی و موسیقی حماسی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود کاستی‌های موجود خوشبختانه اکنون بخشی از هنرمندان متعهد وارد عرصه موسیقی شده و تحول اساسی ایجاد کرده‌اند، افزود: امیدواریم به این سرمایه خود توجه و دقت کرده چراکه کشورمان دارای تاریخ و فرهنگ درخشانی بوده و ما باید با استفاده از ابتکارات و ابزارهای جدید با اندیشه برگرفته از فرهنگ اسلامی به دنبال تحقق اهدافمان باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات