دبیر جشنواره آوای بیداری گفت: 70 هزار نفر در رای گیری بخش رقابتی جشنواره آوای بیداری شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۳۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جمشید جم شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بابیان اینکه این جشنواره تحت عنوان سرودهای حماسی و اواهای انقلابی شکل گرفت و لرستان پذیرای ما شد، اظهار داشت: سرود در این سال‌ها در بضاعت پایین قرار داشت و در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس سرودهایی خوانده و این موضوع تا چندی قبل فراموش شد.

وی با اشاره به اینکه نهادهایی مانند شهرداری و صداوسیما در زمینهٔ سرودهای حماسی کم‌کاری کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه زمزمه می‌کردند که چرا سرود نمی‌سازید؛ لذا بسیج هنرمندان نیز در این زمینه قدم نهاد و طی عناوینی مشخص فعالیت کرد و استقبال شد و نقش‌بندان این جشنواره جوانان بودند.

دبیر جشنواره آوای بیداری با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان باذوق و علاقه برای شرکت در جشنواره پیش آمدند، عنوان کرد: ابتدا 500 اثر به دبیرخانه رسید که با رأی مردم 400 اثر تأیید شد و با  رای70 هزار شرکت‌کننده 17 گروه انتخاب شد و نهایتا 16 گروه در صدر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌داوران متشکل از نخبگان و بزرگان عرصه موسیقی و سرود در جهان موسیقیایی بودند، تصریح کرد: هیئت‌داوران با دقدت و حساسیت منتخبان را انتخاب کردند.

جم خاطرنشان کرد: در سطح کشور انتخاب لرستان به‌عنوان میزبان، مناسب و بی‌نظیر بود و امیدواریم سرود بعدازاین مدت جان گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات