سرودهای حماسی نقش تسریع‌کننده در اهداف انقلاب داشتند

فرمانده سپاه لرستان گفت: از زمان جنگ و انقلاب اسلامی تاکنون سرودهای مهیج و حماسی نقش تسریع‌کننده در اهداف انقلابی داشتند
کد خبر: ۹۱۰۱۲۳۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آبادبسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی که در سالن بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: چهل سال از انقلاب را در شرایط بسیار سخت جنگ سخت و نرم، فرهنگی و اقتصادی و فتنه‌های مختلف در میان بهت جهانیان و در کمال سلامت و امنیت طی کردیم و بخشی از طی این مسیر بر دوش سرود، موسیقی و آواهای انقلابی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز خیلی خوشحالیم در استان شاهد نقطه عطف آشتی حزب‌اللهی‌ها، انقلابیون و پاسداران با موسیقی تعالی‌بخش هستیم نه آن موسیقی که غنا است، افزود: حتی در زمان طاغوت هم بیش از ۹۰ درصد موسیقی ما ارزشی و حماسی بود به‌گونه‌ای که حتی در عروسی‌ها که اوج شادی ما بود موسیقی حماسی و بامعنی خوانده می‌شد.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه سهم خود را از موسیقی در سطح استان و منطقه باید بگیریم عنوان کرد: بسیجی‌ها، انقلابی‌ها و حزب الهی‌ها نیز بیایند و تأثیرات موسیقی را در پیشرفت انقلاب افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از زمان جنگ و انقلاب اسلامی تاکنون سرودهای مهیج و حماسی نقش تسریع‌کننده در اهداف انقلابی داشتند گفت: این مفاهیم را با زبان عمومی انسان‌ها منتقل می‌کردند.

کشکولی بابیان اینکه شناخت شهید با یک موسیقی و شعر راحت‌تر است، عنوان کرد: بی‌سواد، باسواد، شهری و روستایی اوج مقام شهید و شهادت را با موسیقی درک کردند درحالی‌که نمایش دادن این مقام و جایگاه بسیار سخت بود و درواقع موسیقی نقش نقل و انتقالات مفاهیم را بر دوش دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بابیان اینکه تعمیق روحیه انقلابی و حماسی هم از طریق موسیقی محقق شد و به نسل‌های بعد انتقال یافت، تصریح کرد: اتحاد بین قومیت‌ها را موسیقی رقم زد؛ تنوع مذهبی و قومی می‌تواند تهدید و فرصت باشد اما و موسیقی سبب شد که تهدید به فرصت تبدیل سود.

وی با اشاره به اینکه شنیدن سرودهای حماسی حول محور دین و آرمان‌ها هنوز هم‌دل‌ها را گرم می‌کند عنوان کرد: و این جشنواره می‌تواند نقطه عطفی در راستای انتقال مفاهیم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات