خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی، گفت: آیت‌الله العظمی سبحانی با انجام مذاکرات و مناظرات عالمانه علاوه بر دفاع از حریم دین ؛ آثارخود را به نظام سیاسی اسلام متمرکز کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۴۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی سبحانی در برابر بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه داشته است گفت : معظم‌له با انجام مناظرات عالمانه، به دفاع از حریم دین و شریعت می‌پردازد.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی آیت‌الله العظمی سبحانی، گفت: ایشان از علمای شاخص جهان اسلام و مکتب تشیع به شمار می‌آید و اندیشمند معاصر، فقیه، ادیب، متکلم، مورخ، عالمی محقق، محققی دقیق، صاحب نظر، استادی فرزانه و عظیم‌الشان است و در راه دفاع از حریم اهل بیت، تلاشی شبانه روزدارد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : آیت‌الله العظمی سبحانی آثاری بی‌نظیر ، مستقل و منحصر بفرد در حوزه‌های مختلف دارد که نتیجه آن ها تألیف بیش از ۳۲۰ جلد کتاب است.
وی پرورش یافتن در مکتب درس بزرگانی همچون آیت‌الله طباطبایی و امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در نظریه پردازی و نکته‌نگری آیت‌الله العظمی سبحانی دانست و اظهار داشت : در حوزه کلام اسلامی که پایه، اصل و اساس سایر علوم دینی است ، معظم له تمرکز ویژه دارد.
حجت الاسلام آل هاشم تأکید کرد: آیت‌الله‌العظمی سبحانی در برابر افکار منحرف و التقاطی درون دینی جهان اسلام و بارش سنگین شبهات برون دینی با برخوردی نقادانه، انجام مذاکرات و مناظرات عالمانه به دفاع از حریم دین و شریعت می‌پردازد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: آیت‌الله العظمی سبحانی بر ضرورت پرداختن به نظام سیاسی و رفع خلاءهای موجود تأکید دارند.
رئیس همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی، لزوم توجه بر تحولات بشری و نیازهای بشری و نیازهای که از این طریق حاصل می‌شود را خواستار شد و گفت: معیشیت دنیوی تغییراتی پیدا کرده و نیازهای جدیدی همچون شبیه‌سازی، تلقیح مصنوعی و دیگر مسائل علوم پزشکی مطرح می‌شود که قبلا نبوده‌اند و اکنون باید مدنظر قرار گیرد. وضع قوانین و احکام بر مبنای اقتضای زمان و نیازهای جدید مردم و جامعه، ضرورت دارد.
حجت‌الاسلام  آل‌هاشم گفت: اگر انسان امروزی را با انسان‌های اعصار گذشته مقایسه کنیم، هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که فطرت و طبیعت انسان تغییر کرده است، نه حقیقت آموزه‌های دین اسلام در باب فروعات ساکن بوده و نه نیازمندی‌های دنیوی انسان با ثبات است، این طبیعت نیازهای ثابتی هم دارد، آنچه که تغییر می‌کند، نیازهای مربوط به محتوای زندگی نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تغییر برخی احکام فرعی شریعت به معنای نسخ احکام نیست، گفت: بر اثر تغییرات و به وجود آمدن شرایط نوین، برخی احکام هم تغییر می‌کند و تغییر در موضوع نیز تغییر درحکم راهم ایجاب می‌کند؛ تمامی احکام اسلام از جمله احکام حکومتی بر اساس حکم مجهول و خفیه نبوده و هیچ حکمی بدون در نظر داشتن ملاک‌ها عوض نمی‌شود.
رئیس همایش ملی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی، اسلام را دین عقل و درک دانست و افزود: مخالفان دین و شبهه پراکنان از روی غرض، در خصوص از تفکیک بین عقل و دین، شبهاتی ایجاد کردند، در حالی که عقل یکی از حجت‌های شرعی در کنار کتاب و سنت است، هرگز بین این دو جدایی و فاصله‌ای نیست، حکمی که برخلاف عقل باشد، در اسلام وجود ندارد.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، در بیان علت عدم اجرای همایش در سطح بین‌المللی، در تبریز اظهار داشت: در ابتدا قرار بود همایش در سطح بین‌المللی برگزار شود، اما به علت عدم موافقت معظم‌له، همایش را در سطح ملی برگزار کردیم که البته ایشان به همین همایش نیز راضی نبودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها