خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در آیین پایانی پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان عجب شیر گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر افتخار آفرین است.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۴۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی محرمی  با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ضرورت تبیین و معرفی خدمات انقلاب در حوزه های مختلف بویژه فرهنگ و هنر اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ماهیت ، بنیان و اساس انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است، دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در حوزه آماده سازی زیر ساخت ها و فضاهای فرهنگی و هنری و هم در حوزه فعالیتهای فرهنگی و هنری افتخار آفرین و غیر قابل انکار است.

وی افزود: از نظر تامین و آماده سازی زیرساختی و فضاهای فرهنگی و هنری، در طول چهل سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در اکثر شهرستان های استان مجتمع های فرهنگی هنری ، کتابخانه های عمومی، سینما و نگارخانه و سایر فضاهای مورد نیاز در این حوزه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

محرمی گفت: در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری نیز حجم عظیمی از فعالیت های فرهنگی هنری در طول چهل سال گذشته انجام گرفته است که برای همگان مشهود و عیان است.

وی، به ضرورت تبیین این دستاوردها با زبان گویای هنر اشاره و خاطر نشان ساخت: دستاوردهای و پیشرفت های حوزه های مختلف بایستی به همه مردم بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی معرفی شود و در این راستا زبان هنر در معرفی هرچه بهتر و همچنین ماندگاری آنها نقشی اساسی و بی بدیل دارد.

معاون هنری و سینمایی در ادامه سخنان خود به موضوعات برگزاری پنجمین جشنواره استانی هنرهای تجمسی اشاره و تصریح کرد: ایثار و شهادت ، نماز و نیایش ، حجاب و عفاف که محور و موضوع برگزاری این جشنواره است از موضوعات اصلی و اساسی امروز ماست وتبیین و ترویج این موضوعات جزو وظایف و تکالیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هنرمندان نیز بایستی همچون همیشه در این راستا ایفای نقش نمایند.

 پنجمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان عجب شیر در رشته های نقاشی و خوشنویسی برگزار شد و نزدیک به٢٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره از ٦٠ هنرمند شهرستان های آذربایجان شرقی ارسال شده بود که از سوی داوران ارزیابی و نفرات برتر انتخاب شدند.

این جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایرانی و اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، نماز و نیایش و مناطق گردشگری عجب شیر به صورت استانی برگزار شد.

در بخش جانبی نیز نمایشگاهی با محوریت هنرهای سنتی شامل از قلم زنی، حکاکی، نقاشی روی سفال و مینا کاری دایر بود.

براساس رای داوران این جشنواره، در رشته نقاشی فرزانه دیباجی از عجب شیر، ندا اشرف زاده و سولماز موسویان‌پور هر دو از بناب اول تا سوم شدند و صفا قوامی و لیلا رشیدی و احمد نیک منظر هر سه از تبریز، فریده امیر نقوی از مراغه، سمیه رشیدی، مریم موسوی و نازیلا خلیلوند هر سه از بناب و جلال الدین پیرانی از تبریز و مهتاب جنتی به عنوان نفرات قابل تقدیر انتخاب شدند.

در رشته خوشنویسی خط نستعلیق نیز علی طوفانی و شهریار روزی طلب هر دو از مراغه نفر اول و دوم و حسین ولی زاده از عجب شیر به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

در رشته خوشنویسی خط شکسته نستعلیق نیز امیر دانش مراغی و علیرضا بخشی هر دو از مراغه، مریم صلاحی و مریم مزاجی هر دو از بناب و امیر لطفی از عجب شیر به ترتیب به عنوان نفرات اول تا پنجم انتخاب شدند.

در بخش جنبی و در رشته صنایع دستی، الهه عابدی، رویا مظفری، معصومه سعیدی، معصومه ساجدی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

ارسال نظرات