در چهل سالگی انقلاب اسلامی؛

ایران ابرقدرت و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی است/ توسعه ابرکوه قبل و بعد از انقلاب

امام‌جمعه ابرکوه گفت: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، ایران به یک ابرقدرت معنوی و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی تبدیل‌شده است، که هر ایرانی از آن به خود می‌بالد.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۹۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه، ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز، با اشاره به اظهار کرد: هفته گذشته مقام معظم رهبری در پیام سالانه به دانشجویان ایرانی توصیه کردند؛ در هر نقطه از جهان هستند به حرکت جهت پیشرفت و بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان تلاش کنند، که این جهاد فی سبیل الله است.
ایران ابرقدرت معنوی و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی است
حجت‌الاسلام حسینی گفت: خروجی این پیام که زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور است، این است که باید تلاش کرد تا شبکه ذهنی جوانان غربی که تحت نفوذ و سیطره جریان رسانه‌ای غرب هستند، با بافته‌های اسلام هراسانه تبلیغات شیاطین آمریکایی- عربی عجین نشود و اسلام را مترادف با تروریست ندانند.

وی افزود: معنای دیگر این پیام این است که در چشم‌انداز ۵۰ ساله ایران اسلامی به‌عنوان یک ابرقدرت معنوی و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی بال‌وپر خواهد گشود، که نه‌فقط نوید آزادی و رهایی از سلطه ظلم و غول‌های سرمایه‌داری جهان، برای ملت‌های مسلمان بلکه ملت‌های غربی دارد.
حسینی، به فرارسیدن ماه بهمن‌ماه قیام، آتش، خون و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:: انقلابی که تجلی‌بخش توحید ربوبی شد و رهبری نظام ولایی و حاکمیت تشریعی الهی را با نابودی رژیم ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی و طاغوتی محقق ساخت.

دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ایران
وی بیان کرد: انقلابی که جامعه مرده و سلطه‌پذیر را به نفخه قیام روح‌الله، روح داد و حضور بصیرانه و آگاهانه مردم به رهبری رهبر فرزانه درصحنه‌های مختلف رمز ماندگاری و شکوفایی آن شد. امروز ایران و ایرانی به خود می‌بالد که به برکت انقلاب؛ دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایی به دست آورد که در منطقه خاورمیانه و جهان مطرح شد.

امام‌جمعه ابرکوه، برخی دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به شرح زیر عنوان کرد:
سرعت پیشرفت علم در کشورش ۱۱ برابر دنیا؛ دومین کشور دارنده تکنولوژی بیودیزل، هشتمین تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصدی و قدرت هسته‌ای، دومین تولیدکننده هواپیما‌های استراتژیک خورشیدی، تنها تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی میکروسکوپی، تنها تولیدکننده اینترنت چشمی ایمپلنت چشمی، نخستین تولیدکننده پودر استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، سومین دارنده فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی، اولین تولیدکننده داروی گیاهی برای روماتیسم، اولین دارنده دانش ساخت پروتز عصبی، نخستین پیونددهنده و زیست مصنوعی، دومین درمان تالاسمی با پیوند مغز استخوان، چهارمین تولیدکننده دارو‌های بیوتکنولوژیک و یکی از هشت کشور فضایی جهان است.

حسینی همچنین ادامه داد: ازنظر علم و فناوری دارای مقام اول در حوزه فناوری نانو، دومین تولیدکننده نانو دارو، دهمین کشور دارنده فناوری لیزر، یکی از کشور‌های تولیدکننده بالگرد شکاری و جنگنده، تولیدکننده ناوشکن، دارای شهر‌های موشکی تولید ملی و داخلی خصوصاً موشک بالستیک در جهان و دارای رتبه نخست پژوهش‌های هسته‌ای در خاورمیانه است.

ابرکوه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب
وی با اشاره به وضعیت شهرستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اذعان کرد: در چهل‌سالگی انقلاب شاهد آبادانی و توسعه ابرکوه در حوزه‌های مختلف هستیم. افتتاح شعبه تأمین اجتماعی در سال ۶۹ در ابرکوه و تحت پوشش قرار دادن ۳۲ هزار نفر جمعیت شهرستان و ۲۰۷۰ مستمری‌بگیر، یکی از موارد آن است.

خطیب جمعه شهرستان، آغاز فعالیت ثبت‌احوال ابرکوه در سال ۶۸ و تحولات گسترده در آن، آبادانی چشمگیر در بخش‌های مختلف امور شهرداری و خدمات شهری، بهزیستی و خدمات جانبی، مراکز آموزشی و حرفه‌آموزی، بهداشتی درمانی، کشاورزی، صنعت، میراث و... که قبل انقلاب بعضی از آن‌ها اصلاً وجود نداشت و هم‌اکنون فعال است، را از دیگر دستاورد‌های انقلاب در ابرکوه مطرح کرد.

۳ یا ۴ روز مدت‌زمان ایام فاطمیه اول
حسینی، در پایان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اول که از یک‌شنبه آینده به مدت ۳ یا ۴ روز آغاز می‌شود، گفت:: واقعه جان‌سوز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اولین شهیده دفاع از ولایت، میدان‌دار مقابله با توطئه ترور شخصیت حضرت علی (ع) و اعتراض به مردمان خنثی و بی‌بصیرت بود.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات
آخرین اخبار