حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد امامت جمعه شهر مهاجران از تهاجم فرهنگی دشمنان خبرداد.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۹۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

همانا خداوند تبارک و تعالی مومنین را به وسیله نماز جمعه گرامی داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ حجت الاسلام  و المسلمین نیکزاد امامت جمعه شهر مهاجران در طی خطبه خود در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهر ماجران در جمع حاضرین اعم از سرهنگ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند، فرماندهان  حوزه های مقاومت بسیج و دکتر محمد رجائیان  شهردار محترم شهر مهاجران، در رابطه با محبت به اهل بیت(ع) ابراز کرد: عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

وی تصریح کرد: عواطف پاک و اظهار عشق و علاقه نسبت به معصومین علیهم السلام و خاندان پاک پیامبر صلی الله علیه و آله عامل ثبات قدم در راه دین و دینداری است و عشق و محبت خالصانه به اهل بیت علیهم السلام انسان را در برابر گناه و فساد بیمه می کند.

ایشان در رابطه با اهمیت نماز جمعه افزود: نماز جمعه همانطوری که نامش هم نشان می دهد، نمازی است که ذکر خدا را با اجتماع مسلمانان توأم تأمین می کند. این نماز تفاوت می کند با آن ذکر و یادی که تنها و در خلوت انجام بگیرد. در این نماز تن های مردم و دل های مردم در کنار یکدیگر قرار می گیرد، لذا به این نماز می گوئید نماز وحدت آفرین. حقیقت هم همین است. همین انگیزه ای که شما را به اینجا می آورد یا هر مؤمنی را در هر شهری از شهرها به محوطه نماز جمعه می کشاند خود این انگیزه بسیار محترم است و چون می بینید که مانند شما هزاران انسان دیگر در کنار شما قرار دارند احساس وحدت می کنید. وقتی یک جامعه ای با مردم کار دارد، وقتی یک حکومتی با نظر مردم و به مصلحت مردم می خواهد کاری انجام بدهد، به اینگونه اجتماعات احتیاج دارد و همچنین اسلام حکومتش به معنای خدمت به مردم است.

امامت جمعه شهر مهاجران در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان تصریح کرد: اکنون دشمن به خصوص آمریکای جهان خوار درآغاز دهه چهارم به دنبال مهار انقلاب  توسط سربازان فرهنگی خویش می باشند. البته باید دانست که بحث تهاجم فرهنگی تازگی ندارد و بررسی تاریخ جریان سلطه در قرون گذشته نیز نشان می دهد که یکی از ابزارهای اصلی دشمنان برای غلبه بر جوامع اسلامی تهاجم فرهنگی است .

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی و در امان ماندن از آن، تقویت بینش دینی و سیاسی جامعه است. ارتقاء بینش دینی و سیاسی جامعه از حساس‌ترین اعمالی است که همه آحاد جامعه موظف به آن هستند و عالمان و اندیشمندان و متصدیان امور فرهنگی و سیاسی جامعه، وظیفه سنگین‌تری نسبت به دیگران دارند.

وی تصریح کرد: اگر سطح آگاهی دینی و سیاسی جامعه ارتقاء یابد، و جامعه به بلوغ فکری دست پیدا کند، و فارغ از هر گونه هیاهو و تبلیغات، خوب و بد را دریابد، هرگز تسلیم بیگانه نخواهد شد.

حجت الاسلام  و المسلمین نیکزاد با اشاره به دیگر راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی اضافه کرد: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی و در امان ماندن از این تهاجم همه جانبه، داشتن الگوهای مناسب است.‌ تا انسان با اقتداء به آن‌ها بتواند به سرمنزل مقصود دست یابد و در این مصاف زندگی پیروز میدان شود.

ایشان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:ملت مسلمان ایران با استقامت در راه دین و نهراسیدن از دشمنان و صبرو استقامت ورزیدن در راه حق توانسته اند در طی دهه ها چهره دشمنان اسلام را به خاک بمالند.

وی افزود:این مردم در انقلاب اسلامی پیش قدم بوده و شایستگی خدمات بیشتری را دارند که باید با هم دلی و برنامه ریزی مسئولان شرایط را برای خدمت بیش از پیش به این مردم فراهم کرد.

همانا خداوند تبارک و تعالی مومنین را به وسیله نماز جمعه گرامی داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظرات